Безмесното бъдеще на месото

Представяте ли си да съществува месо без месо? А бургер oт растения, който прилича и има вкус на … бургер? И "кърви" със сок от цвекло?

През 2016 г. Beyond Meat успешно представи своя Beyond Burger в месните хранителни магазини. Той съдържа приблизително същото количество протеин, два пъти повече желязо, намалено количество наситени мазнини и никакъв холестерол. Звучи вкусно, нали?

И докато компанията някога е използвала университетски изследвания, то днес тя притежава собствени научни екипи и екипи от готвачи, разположени в 26 000 квадратни фута съоръжение за изследвания и развитие. Това пространство позволява на компанията да експериментира по-бързо и по-диво ден след ден.

Компанията остава гладна „да променя системата отвътре. „Не целим хората да се откажат от месото. Просто искаме да им докажем, че невъзможни неща няма и че здравословното никога няма да излезе от мода“, споделя изпълнителният директор на Beyond Meat – Итън Браун.

Накратко за Beyond Meat

Beyond Meat, Inc. (NASDAQ: BYND) е една от най-бързо развиващите се хранителни компании в Съединените щати, предлагаща портфолио от революционни месни растения. Основана през 2009 г., Beyond Meat има мисия да изгражда месо директно от растения – иновация, която позволява на потребителите да изпитат вкуса, текстурата и други сензорни атрибути на популярни животински месни продукти, докато се наслаждават на хранителните и екологичните ползи от такива на растителна основа.

Запазената марка „Eat What You Love”, представлява твърдо убеждение, че с продуктите на Beyond Meat  потребителите могат да се насладят не по-малко на любимите си ястия и по този начин да помогнат за справяне с проблемите, свързани с опазване ресурса и хуманното отношение към животните.

Към този момент, портфолиото от  растително-базирани протеини Beyond Meat е достъпно в приблизително 94 000 търговски обекти и магазини за хранителни стоки в 75 страни по целия свят.

Интересни факти

  • Растителните продукти на Beyоnd Meat, имитират вкуса, външния вид и усещането за истинско месо, и буреносно превземат индустрията за бързо хранене.
  • The Beyond Burger често се таксува като по-здравословна и екологична алтернатива на говеждото месо, но много потребители са скептично настроени към неговата обработена природа.
  • В по-голямата си част съставките на Beyond Burger са сравнително хранителни.
  • Повечето диетолозите класифицират бургера на Beyond като здравословен и сполучлив заместител на истинското говеждо месо.
  • Най-важната съставка в продуктите е … кокосовото масло.
  • The Beyond Burger съдържа грахов протеинов изолат, който повечето хора намират за лесно смилаем. Съставката обаче може да причини повишен стомашно-чревен дискомфорт, ако хората не са свикнали с нея.
  • Изследвания на Националните здравни институти сочат, че преработените храни /като тези на Beyond Meat/ карат хората да консумират допълнителни 500 калории на ден и в крайна сметка наддават на повече килограми.

Рискове от месо

Коронавирусът е сериозно червено знаме за инвеститорите в хранителни компании.  Инвеститорите със сигурност ще следят още по-отблизо животновъдните индустрии, за да гарантират, че те управляват критичните проблеми на безопасността по строг и стабилен начин.

Петте най-големи месни компании в света, включително Tyson Foods и JBS, които доставят McDonalds, Walmart и Marks & Spencer, ще се сблъскат с милиарди загуби и ще се "сринат", ако не успеят да подобрят пазарния дял на алтернативни протеини и да намалят експозицията на говеждо месо.

Печалбите намаляват с почти наполовина заради климата – увеличени разходи за фуражи поради лошите добиви на културите и смъртността на добитъка поради топлинен стрес.
Обратно, Maple Leaf в Канада, който инвестира много в растителни протеини, се очаква да постигне печалба 77% до 2050 г.

Популярността на алтернативното месо нараства с всеки изминал ден. „Време е да признаем, че ние като цивилизация сме надраснали датираната представа за използването на животни за производство на месо“, заявява Лиз Спехт от Wired. „Сегашната система е счупена. Тя е неефективна, несигурна, неустойчива и изключително опасна”, казва тя. „Използването на растителните  и култивираните месни продукти, ще премахнат проблемите с хранителната несигурност и заболяванията“.

Да си поговорим за бизнес

Най-големият риск при инвестирането в Beyond Meat е търсенето. Популярността на компанията в ресторанти и супермаркети в момента може просто да бъде плод на мимолетно потребителско любопитство. Необходимо е да се направи сравнение с  продажбите в месните ресторантите и дали те ще се задържат във времето.

В заключение

Beyond Meat, Inc., като лидер в месото на растителна основа, обяви първите възможности за съвместно производство на компанията в Европа с официалното откриване на производственото предприятие в Холандия. Новото най-модерно съоръжение, собственост и експлоатация на Zandbergen, ще произвежда Beyond Burger и Beyond Sausage, и има за цел да позволи по-ефективна дистрибуция на продуктите в Eвропа, Средния Изток и Африка.

Related posts

Тенденциите при корпоративните обучения: повече специализирани, по-голям принос за екипната култура

Висшият мениджмънт в компаниите не е подготвен за изкуствения интелект

Американската компания UKG стартира глобален иновационен хъб в България

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ