Facebook не коментира изказванията на Джонсън по повод състоялата се среща.
„Много думи, нулеви действия!“ – така описа разочарованието си от бездействието на ръководството на Facebook, Изпълнителния директор на NAACP – Дерик Джонсън. Срещата между него, Изпълнителния директор на Facebook – Марк Зукърбърг и СОО – Шерил Сандбърг, се състоя във вторник.
„След две години разговор с висшето ръководство на Facebook, включително Шерил и Марк, достигнахме до едно и също нещо: нищо! Ние им предоставихме списък с 10 неща, които смятаме за справедливи и изпълними, за да гарантираме, че обществото ни е в безопасност, а демокрацията ни – защитена. Предоставихме този списък преди три седмици. Те поискаха срещата. Искахме да обсъдим постигнатия напредък и зададените срокове, когато те ще направят необходимите корекции“, заяви Джонсън.
Facebook не коментира изказванията на Джонсън по повод състоялата се среща.
Гигантът на социалните медии продължава да е в конфликт с рекламодатели на фона на натиска на NAACP и други групи за по-добро съдържание на платформата. Unilever, Coca-Cola, Pfizer и Yahoo Finance разкриха плановете си за спиране на рекламните разходи в платформите на Facebook, докато Зукърбърг не определи ясни мерки за подобряване на контрола върху съдържанието.
В доклада от 100 страници, излязъл в сряда сутринта, одиторите откриха, че Facebook е взел "болезнени“ решения през последните девет месеца, които имат „реални последици за света, които са сериозни за гражданските права“.
„Имаме компания, в която един от акционерите притежава 67% от акциите. Съветът на директорите не може да счете това за отговорно. Приходите от рекламите, представляват по-малко от 10% от общите приходи. Няма федерална или държавна регулаторна инфраструктура, която да ги контролира и държи отговорни. Facebook няма конкуренция. А това е проблем. Те трябва да бъдат добри корпоративни граждани, за да пазят общността и да защитават нашата демокрация.“, добавя Джонсън.