Индия може да допринесе до 20% от растежа на Amazon през следващите 5 години

Гигантът за електронна търговия е инвестирал милиарди в южноазиатската държава.

В момента Индия допринася малко за общите продажби на Amazon, но страната може да се превърне във важен двигател за растежа на американския гигант за електронна търговия, според технологичния инвеститор Джийн Мюнстер.

Amazon постигна победа в неделя, когато компанията спечели съдебно разпореждане от арбитър в Сингапур, за да спре временно значителна сделка между двама големи индийски търговци на дребно: Future Retail и Reliance Industries.

Future Retail, дъщерно дружество на Future Group, обяви през август, че ще продава бизнеса си на дребно, търговия на едро и логистика на Reliance за 3,38 млрд.долара. Amazon е завела съдебен иск срещу Future Retail, като твърди, че индийският търговец е нарушил договорни разпоредби, на които се е съгласил, в отделна сделка с американския технологичен гигант, съобщава агенцията.

Reliance – собственост на най-богатия човек в Индия, Мукеш Амбани – напредва в огромния сектор на електронната търговия в Индия, който в момента е доминиран от собствеността на Amazon и Walmart Flipkart.

Amazon съзря възможност за растеж в резултат на сделката Reliance-Future. Компанията обяви инвестиции от поне 6 млрд. долара в Индия, включително залог от 1 млрд. долара през януари за помощ на малкия бизнес в страната. Техническият гигант се надява да изнесе стоки, произведени от Индия, на стойност 10 милиарда долара по целия свят до 2025 година.

Но компанията се сблъсква и с регулаторни препятствия в Индия, включително антитръстови сонди. И все пак заповедта от сингапурския арбитър не е била изпълнявана автоматично в Индия и ще трябва да бъде ратифицирана от индийски съд.

От своя страна Reliance в изявление казва, че „възнамерява да наложи правата си и да завърши транзакцията по отношение на схемата и споразумението с Future (Group) без забавяне“.

Според Джийн Мюнстер крайният резултат едва ли ще окаже влияние върху цената на акциите на Amazon, тъй като инвеститорите не дават достатъчно ''кредит на възможността'' в Индия. Като цяло пазарът допринася много малко за общите продажби на компанията за електронна търговия в момента.

"Смятам, че Amazon трябва да си партнира с индийските компании за електронна търговия, особено предвид някои от местните закони, за да постигне успех“, добави Мюнстер.

Related posts

Alibaba обяви мащабни инвестиции в изкуствен интелект

Големи предприятия затварят заводите си в България

Тенденциите при корпоративните обучения: повече специализирани, по-голям принос за екипната култура

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ