Печалбите на Amazon взривиха прогнозите на Уолстрийт

Amazon също така заяви, че е вложила над 9 милиарда долара в капиталови проекти.

Amazon (AMZN) отчете печалби за второто тримесечие, което взриви очакванията на Уолстрийт. Потребителските тенденции по време на пандемията от коронавирус превърнаха технологичния гигант в един от най-големите бенефициенти на кризата.

Резултатите на компанията са още по-впечатляващи, като се има предвид, че тя призна разходи за над 4 милиарда долара, свързани с COVID-19.

Оперативният паричен поток през тримесечието е нараснал с 42% – до 51,2 милиарда долара за последните дванадесет месеца, в сравнение с 36,0 милиарда щатски долара преди година. Нетните продажби пък са нараснали с 40% в сравнение с 63,4 милиарда долара преди година. Уеб услугата на Amazon – AWS, отбеляза ръст от 29%, тъй като повече компании прехвърлиха работния процес от офисната среда към т.нар "хоум офис".

Патрик Муърхед, президент и главен анализатор на Moor Insights and Strategy, отбеляза, че AWS е на път да създаде годишна компания с приходи от $ 40B.

Междувременно, Amazon заяви, че е вложила над 9 милиарда долара в капиталови проекти и отчита увеличение на капацитета си за доставка на хранителни стоки с повече от 160%.

Създадохме над 175 000 нови работни места от месец март насам и сме в процес на назначаване на 125 000 от тези служители на редовни, щатни длъжности“, каза в изявление Изпълнителният директор – Джеф Безос„Дори в това непредвидимо време, ние вложихме значителни парични ресурси в икономиката през това тримесечие, инвестирайки над 9 милиарда долара в капиталови проекти, включително изпълнение, транспорт и AWS, добави той.

Резултатите на Amazon увеличиха нетната стойност на Джеф Безос, който е най-богатият човек в света, с почти 10 милиарда до 189,5 милиарда долара, според данни на Bloomberg's Billionaires Index. Милиардерът е най-големият индивидуален акционер на неговата компания, притежаващ над 11% от акциите.

Според прогнозите за третото тримесечие, предоставени от компанията, се очаква нетните продажби да достигнат между 87 милиарда и 93 милиарда долара, което ще рече 24% – 33% печалба от сравнителния период през 2019 г. Разходите, свързани с коронавируса, ще превишат 2 милиарда долара през третото тримесечие.

 

Related posts

Тенденциите при корпоративните обучения: повече специализирани, по-голям принос за екипната култура

Висшият мениджмънт в компаниите не е подготвен за изкуствения интелект

Американската компания UKG стартира глобален иновационен хъб в България

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ