Спад в продажбите на Софарма през 2015г.

През декември 2015 г. Софарма АД реализира ръст в продажбите от 8% спрямо същия месец на предходната година, в т.ч. спад на продажбите за вътрешен пазар от 16% и прираст на продажбите за износ от 32%.

Заради понижението на продажбите за износ с около 20%, Софарма АД приключва 2015г. с 14% спад на продажбите. Макар и на вътрешния пазар да има увеличение с около 0,3%, това не може да компенсира износния фалит на компанията.
През декември 2015 г. Софарма АД реализира ръст в продажбите от 8% спрямо същия месец на предходната година, в т.ч. спад на продажбите за вътрешен пазар от 16% и прираст на продажбите за износ от 32%.
Покачването на продажбите за износ се дължи предимно на увеличението на продажбите, предназначени за руския пазар с 45%.
Ръководството на фармацевтичната компания планира да поддържа активност на износа и през януари и декември 2016 г., както и да подобри ритмичността на продажбите за Русия през летните месеци.
"Очакванията са това да доведе до по-добро представяне на продуктите ни, ако бъде запазена относително стабилна макроикономическа среда", се казва в съобщението.
Очакваният ръст за януари 2016г. също е висок, заради големия спад през 2015г., когато заради волатилността на руската валута, продажбите към руския пазар бяха преустановени. Освен резкия спад в продажбите на компанията, тя отчита и поевтиняване на акциите си. Те поевтиняват с почти 27% на годишна база до 2,75 лв. за ценни книжа и 371 млн. лв. пазарна капитализация.

 

Related posts

Висшият мениджмънт в компаниите не е подготвен за изкуствения интелект

Американската компания UKG стартира глобален иновационен хъб в България

Заради ИИ: SAP ще предприеме мащабно преструктуриране, което ще засегне 8000 служители

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ