Родителите трябва да помагат на децата си да култивират три различни черти на характера, за да успеят в живота.
Надим Нату, съосновател на тийнейджърската програма за иновации The Knowledge Society /TKS/, вярва, че за да успеят, децата трябва да бъдат любопитни.
Също така те не трябва да бъдат „мързеливи“, добави Нату и поясни, че това не означава, че децата трябва да имат „супер силна работна етика“.
На трето място, Нату каза, че родителите трябва да обмислят дали детето им има „пристрастие към действие“ - „прекарват ли много време в мислене или всъщност извършват нещата хаотично и са безразлични към развоя на събитията?“
„Смятам, че ако детето ви прави тези три неща от гледна точка на характера и това е нещо, което можете да идентифицирате и да му помогнете да тренирате, то вероятно е на добър път в живота“, отбеляза Нату.
Изследване, публикувано в рецензираното списание Pediatric Research през 2018 г., в което са взети данни за 6 200 американски детски градини от друго проучване, установи, че децата на родители, които вярват, че децата им са по-любопитни, се представят по-добре в четенето и математиката.
Междувременно психологът от Харвард, Лиза Фелдман Барет, каза, че родителите трябва да аплодират детето си, че е проявило свободолюбие, за да научат умения за себе си.
Нату предполага, че родителите могат да помогнат за изграждането на такива умения, като предоставят на децата си проблеми и инструментите, необходими за тяхното решаване. Той също така призова родителите да се уверят, че децата им са наясно с голямото разнообразие от работни места, които са им на разположение.
Нату вярва, че родителите трябва да бъдат „непримирими“ в стимулирането на любопитството на децата им, като ги насърчават да изследват и да открият нещата сами. Освен това, експертът подчерта, че в образователната система „се преподава буквално обратното“ на много от чертите, които се ценят в хората по-общо - решаване на проблеми, справяне с неясноти, комуникация и сътрудничество.
„Няма място за решаване на проблеми - винаги има отговор в задната част на учебника. Няма място за двусмислие - вие знаете точно какво научавате в 8,9,10,11,12 клас. Ние не учим хората как да общуват добре и това е пагубно.″
Нату изтъкна, че не се опитва да „разбие“ образователната система, а вместо това иска да подчертае какво ценят хората и къде има някакво „разминаване“ в това, което се учи на младите хора. Той обясни, че „всеки, който е преминал през системата, знае, че това не е най-добрият начин за задържане на информация.“
Нату твърди, че „животът е може би най-добрата институция за човешко развитие“, но предполага, че той се чувства „много неструктуриран“ и „безразличен“, тъй като образователната система не подготвя младите хора за това в зряла възраст.
Той продължава да вярва, че проектното и експериментално обучение, както и работата с другите и изграждането на взаимоотношения, са от ключово значение за развитието на младите хора.