Apple в сряда заяви, че на някои приложения ще бъде разрешено да предоставят връзка към уебсайтовете си, за да подканят потребителите да се регистрират за абонамент.
По-рано, Apple забрани на създателите на приложения да насочват потребителите да се абонират чрез уебсайт, например да се регистрират за услуга като Spotify или Netflix. Вместо това разработчиците бяха насочени към собственото фактуриране на Apple, което отнема между 15% и 30% от брутните продажби.
Правилото не се прилага за всички транзакции чрез App Store. Потребителите, които искат да закупят игри, все още ще трябва да използват платежната система на Apple в приложението.
Така наречените „приложения за четене“, които имат връзка към абонаменти за съдържание, вече могат да предлагат услуга, без да предлагат абонамент, обработен чрез Apple.
Проблемът е едно от основните оплаквания на разработчиците, които казват, че App Store на Apple има антиконкурентни практики. Сред тях е Spotify, чиято жалба е фактор в решението на Европейския съюз да каже, че Apple нарушава правилата на конкуренцията.
Apple заяви, че решението е взето като част от споразумение с Японската комисия за справедлива търговия, но че прилага новото правило в световен мащаб.