Факт е, че когато се страхуваме, автоматично мозъкът ни реагира чрез действие. Често страхът се използва в маркетинга. Това е така, защото навсякъде около нас има рекламни съобщения, базирани именно на страха. Винаги се страхуваме да не изгубим или да пропуснем нещо. Когато страхът се използва правилно, той наистина въздйства и в това няма спор.
Маркетингът е изкуството да накарате хората да променят съзнанието си или да запазят светогледа си, в случай че вече са склонни да работят с вас. На хората им се налага или да сменят търговската марка, да купуват вид продукт или услуга, които преди не са съществували.
Маркетингът е повече от банална наука, защото научаваме нови начини за преценка и предсказване на човешкото поведение, за оказване на влияние върху хората, както и за неговото изпробване и количествена оценка. В по-голямата си част е наука, тъй като психолозите ни дават все повече и повече познания за човешкото поведение.
Интересното е, че винаги купуваме нещо емоционално, без да се замисляме, но когато се оправдаваме го правим с логика, която в повечето случаи е доста убедителна. Целта на маркетинга е не е да плаши в буквалния смисъл, а внимателно да поднася нещата, за да не ни обвинят в манипулация.
За да бъде убедително едно рекламно съобщение, базирано на страха, ние трябва да го поднесем по правелния начин. Нивото на заплаха трябва да бъде от умерено до високо, читателя трябва да прочете, че именно той е в риск, трябва да повярва, че превантивните действия са лесни.
Пример за това могат да бъдат пушачите. На кутиите винаги има заплашителни надписи и те винаги се противопоставят на тази заплаха. Въпреки, че опасността е от средна към висока, нашият пушач може все още да намира доказателства, че лично той не е заплашен от риск: “Моят баща пуши от 50 години по 20 цигари на ден и нищо му няма“.
За да има всичко това ефект, трябва да си направите труда да опознаете клиентите си. Направете им профил, разкрийте всичките им опасения и страхове. Страхът им трябва да бъде голям, ако опасенията им са незначителни, то посланието ви няма да е ефективно. Истината е, че ако опасенията им са незначителни, колкото и ползи да предлагате, колкото и решения на проблема да давате, то нищо няма да има ефект, защото просто никой няма да ви обърне внимание.
Вашите читатели трябва да повярват, че благодарение на вашата услуга или продукт, ще предотвратят опасността.