Brand Finance направи своята класация за 500-те най-скъпи брандове в света. Класацията се изготвя след оценка на хиляди световни марки.
Челна позиция в класацията заема Google като успява да измести технологичния гигант Apple от мястото.
Стойността на интернет компанията Google е нарастнала до 109.470 млрд. долара. Третата позиция се заема от Amazon. Компанията е оценена на стойност 106.396 млрд. долара. Веднага след Amazon се нареждат Microsoft, Samsung, Verizon, Facebook, Walmart и други.
Apple остана на второ място в класацията. Компанията е поевтиняла с 38.777 млрд. долара, стигайки до оценката от 107.141 млрд. долара. След пускането на класацията, акциите на Apple поскъпнаха с 6%, а капитализацията й достигна 676.94 млрд. долара. Рязкото поскъпване вероятно е свързано с продажбите на емблематичния за компанията iPhone. За последното тримесечие компанията е направила 78.29 млн. продажби на смартфона. Така Apple отново се върна на челната позиция, която държи от години.
От 2011г. насам Apple заема челна позиция в класацията за най-скъпа компания. Тогава гигантът измести Exonn Mobile. Въпреки, че Google за момент зае челната позиция, не се очаква скоро отново да има шанс да го направи.
Apple и Google са в съревнованиe за най-скъпа марка в света
Brand Finance направи своята класация за 500-те най-скъпи брандове в света. Класацията се изготвя след оценка на хиляди световни марки.