ЕК съобщи, че за една година европейската платформа за защита на потребителите е ползвана от 24 000 души. Идеята на платформата е да информира потребителя за правната защита, на която има право в даден случай, като особено се набляга на трансграничните случаи. Целта е да се решат спорове бързо и лесно, без излишни разходи в съда.
Платформата започна да работи на 15 февруари 2016г. По-голямата част от подадените жалби се отнасят до трансгранични покупки, направени в рамките на Съюза. В повечето случаи чрез платформата се стига до двустранно решение, без да се налага жалбата да се отнася до съда.
платформата е достъпна на всички официални езици в ЕС.
Европейската платформа за защита на потребителите решава спорове без намеса на съда
Целта е да се решат спорове бързо и лесно, без излишни разходи в съда.