Преди години полетите на дълги разстояния отдалечаваха бизнесмена от офиса през часовете на пътуването. С развитието на технологиите се появи и възможността за работа от самолета и за много бизнесмени, едно дълго пътуване може да бъде много продуктивно.
Пасажерите вече могат да се свързват със своите колеги, да превеждат пари, да работят по проект, да купуват и продават от седалката в самолета. 10-часовият полет вече не е оправдание да не се свържеш с клиент, например.
В много сфери е абсолютно необходимо да бъдеш свързан постоянно. Адвокати, банкери, инвеститори, мениджъри и много други очакват да бъдат държани в течение с всяка една настъпила промяна в компанията, а без достъп до интернет, това няма как да се случи. В резултат може да пострада не само една компания, но и цяла една икономика.
Забраната за пренос на лаптопи и таблети в ръчния багаж на пасажерите, която е насочена към редица държави от Близкия Изток, ще направи именно това. Освен в САЩ, такава забрана има и във Великобритания.
Бизнес пасажерите трябва да използват други маршрути, когато пътуват от държава, за която важи забраната. За да стигнат от Саудитска Арабия до САЩ, например, трябва да стигнат първо до Франкфурт и след това да хванат полет за САЩ, ако искат да ползват лаптопите си по време на полета. Това, обаче е в разрез с правилата за посоките на бизнес пътуванията.
Тази протекционистка мярка е също толкова вредна и лоша, както и издигането на стена и ограничаването на достъпа до дадена страна. Тя ограничава работния капацитет и превръща едни потенциални продуктивни часове в непродуктивно дълго пътуване.
Как ще пострада бизнесът, след забраната за носене на лаптоп в самолета?
Преди години полетите на дълги разстояния отдалечаваха бизнесмена от офиса през часовете на пътуването.