Чували ли сте историята на Шон Кланси? Кланси е собственик на един от най-известните пъбове в Ню Йорк – „Фоули“. Той започва предприемаческата си дейност, когато е на 37 години. Начинът, по който промотира бизнеса си е това, което го прави по-различен. Шон има невероятно чувство за хумор. И го използва като най-силното си оръжие, за да привлече клиенти. В бара му могат да се видят интересни предмети със забавна история. Едни от най-забавните артефакти са най-старият писоар в Ню Йорк и спеят за буболечки, който бил използван от съдиите на бейзболен мач, защото рояк насекоми напада питчъра на янките.
Кланси е изключително категоричен в решенията си. Той забранява в бара му да се пуска песента “Danny boy“, защото за него това е най-депресиращата песен за всички времена. Тази категоричност веднага привлича медиите и това е достатъчно да донесе печалба от 1 млн. долара за 2008г.
Разказваме Ви това, защото в днешно време рекламата е изключително важна за бизнеса. Обаче, вече не е достатъчно да напишеш какво предлагаш. Потребителите насочват вниманието си към по-интересни реклами.
Затова доза хумор в рекламната кампания може да се окаже толкова печеливша, че дори няма да Ви се вярва. Колкото и лесно да звучи създаването на хумуристична реклама, това никак не е лесно. Най-важното е да не показвате или намеквате в рекламата си, че потребителят трябва да се засмее. Така ще изгубите спонтанния ефект от смеха и в крайна сметка рекламата няма да е печеливша.
Второ по важност е да измислите начин да смесите хумора с продукта. Това звучи доста логично, но много компании не успяват да се справят. Важно е и да внимавате с национално-психологическите характеристики, т.е това, което е смешно за англичанина, вероятно няма да се стори забавно на българина и обратното.
Според специалистите трябва да действате смело и никога не бива да очаквате, че всички ще останат впечатлени. „Дори и да хвърлите пай в лицето им, уверете се, че кремът е вкусен“ е съвет, който не бива да забравяте.
В края ще Ви разкажем за още един случай на хумуристичен маркетинг. Тук интересното е, че забавния сюжет е подействал на странно място. През 2007г. американската банка в Денвър FirstBank иска да накара хората да потърсят услугите й. За целта банката решава да се подиграе с бедността и мечтите на хората. Макар и да звучи жестоко, кампанията е много печелившва. Банката слага билборд, който показва екзотичен плаж, море и коктейли. Рекламата подтиква минувачите да се снимат, защото така или иначе нямат възможност да видят такъв плаж (вероятно в контекста е ставало ясно, че биха имали възможност да виждат много такива плажове ако се обърнат към банката).
Хората смятат рекламата за изключително забавна и си правят снимки на билборда. Снимките дори са минавали за истински, защото доста от тях споделяли, че са заблудили приятелите си.
Е, ако се чудите как да промотирате продукта си, то въобще не се замисляйте – ползвайте чувството си за хумор.
Имaш ли чувство за хумор? Ползвай го в бизнесa
Чували ли сте историята на Шон Кланси? Кланси е собственик на един от най-известните пъбове в Ню Йорк – „Фоули“.