• Как да се предпазим от подвеждане при пазаруване онлайн

    Как да се предпазим от подвеждане при пазаруване онлайн

    Потребителите на онлайн търговията стават все повече. По последни данни всеки четвърти пазарува онлайн веднъж в седмицата.

    Как да се предпазим от подвеждане при пазаруване онлайн

    Потребителите на онлайн търговията стават все повече. По последни данни всеки четвърти пазарува онлайн веднъж в седмицата. Този начин на пазаруване, обаче крие и рискове. Европейските потребителски центрове (ECC) съветват потребителите да внимават какво пазаруват през интернет и дават няколко насоки, които да следваме, за да не попаднем в капана на стоките менте.

    Най-много ментета има сред по-луксозните стоки, но се срещат често и в други сектори – от лекарства, през козметика, до дрехи и обувки. Ето и за как да се предпазим от фалшивите стоки според ECC.

    1.Преценете визията на сайта.
    2. Проверете дали в сайта са публикувани правата на потребителите. При евентуална липса на такива, по-добре се ориентирайте към друг сайт.
    3. Проверете за знаци за доверие. Знаците за доверие са сертификати, удостоверяващи, че даден сайт е преминал през редица тестове за сигурност и дават гаранция на потребителя, че ще получи качествена стока
    4. Потърсете мнение на други потребители. Те ще Ви подскажат дали търговеца си заслужава.5. Разгледайте снимките. Ако сте се ориентирали към някакъв продукт, то потърсете снимки и в социалните мрежи.
    6. Сравнете цените. Един продукт се върти горе-долу около една цена при всички търговци. Ако сайта предлага много по-ниска цена, вероятно нещо не е наред.
    7. Плащайте по сигурен начин.
    8. Обърнете внимание на рециклираните продукти.
    9. Ако сте се насочили към разпространена марка, проверете в официалния сайт кои са оторизираните търговци. Ако сайта, от който смятате да пазарувате не попада в този списък, най-добре не му се доверявайте.
    10. Проверете идентичността на търговеца

    Ако все пак попаднете на фалшива стока ECC съветва:

    Свържете се с търговеца в писмена форма и информирайте, че стоката е конфискувана на митницата (ако сте поръчали от чуждестранен сайт) и че претендирате за възстановяване на сумата.

    При плащане с кредитна или дебитна карта, можете да се свържете с банката и да поискате оспорване на плащането и връщане на сумата.

    онлайн търговия защита на потребителите стоки менте Европейски потребителски център

    Оценка на новината

    0