Британските компании WPP и Кантар Миуорд Броун публикуваха своя доклад за най-скъпите брандове за тази години. Доглада носи името BrandZ Top Global 100 и събира най-скъпите и луксозни марки от целия свят.
Тази години трима от финалистите остават непроменени, но пък има и нови попълнения. Google остава най-скъпия бранд. Челната петица е невероятна и местата са напълно заслужени. След гиганта Google, се нарежда гиганта от Купертино – Apple. Веднага след него застават Microsoft, Amazon и Facebook.
Най-голям отскок е регистрирала компанията Amazon. Само за една година компанията е успяла да се изкачи с три места до 4-та позиция, като е увеличила прихода си с над 50 млн. долара. Тази година Google се оценява на 245 млн. долара.
Печалбата на 5-те компании в челната петица представлява цели 25% от доходите на останалите брандове в класацията. Този процент е внушителен. Технологичните гиганти доминират в класацията. Всички те са започнали своята работа на световно ниво и все още поддържат тази класа.
За да бъде съставена финалната класация са били интервюирани над 3 млн. души. Те са били запитани за мнението им относно 120 хил. компании от 50 различни страни. В предвид са взети и различни бизнес показатели.
Кои са най-скъпите марки в света
Британските компании WPP и Кантар Миуорд Броун публикуваха своя доклад за най-скъпите брандове за тази години.