Провалите са част от живота на всеки от нас. Дори на най-добрите се случва да не успеят в някое начинание и в това няма нищо притеснително. Важното е, обаче, да се поучим от грешките си и следващият опит да бъде регистрират като успешен. Предлагаме да надникнем в историите на някои от провалите на големи компании.
Kodak DC40 – първата дигитална камера на Kodak попада в списъка с провалили се продукти. Въпреки, че компанията жъне успех, след успех през времето, DC40 се смята за началото на провала. Компанията не успя да промени бизнес модела си, за да го напасне с бързо променящия се свят и именно това й донесе неуспех. Kodak предпочете да запази фокуса си върху ваденето на снимки върху собствена хартия, а през това време Instagram набираше скорост.
Twitter Peek – през 2009г. Twitter беше съвсем нова социална мрежа, която набираше популярност. Компанията Peek реши да се възползва от това, но не можа да намери начин. Затова на пазара се появи един от най-големите провали. Изключително непрактично и нелогично устройство – Twitter Peek е устройство, което струва скъпо и се ползва само за туитване. Всъщност това е второто устройство на компанията, което се проваля. Само година по-рано Peek пуска на пазара устройство, което се ползва само за пращане на мейли. От 2012г. компанията се пренасочи към облачните услуги.
Apple Newton – дори и най-големите се провалят. Това устройство се продава между 1993г. и 1998г. и представлява дигитален асистент и дава началото на устройствата, които разпознават почерк. За кратък период време американските болници ползват устройството, но скоро става ясно, че има сериозен проблем със софтуера, а цената е твърде висока. След като устройството изчезва от пазара Apple се насочва към създаването на iPad и iPhone.
Bic for her – това е един от най-безполезните продукти, правени някога. Компаниява Bic създаде специална химикалка за жени, като уточни, че тя е проектирана, за да се побира в женската ръка. Химикалката е в розовата и лилава гама и много бързо стана обект на подигравки.
Най-безполезните продукти на всички времена
Провалите са част от живота на всеки от нас. Дори на най-добрите се случва да не успеят в някое начинание и в това няма нищо притеснително.