Децата все по-често биват привлечени от електронните книги. Оказва се, че електронните издания провокират децата да коментират повече и да запомнят по-добре съдържанието, пише в статия на в. Daily Mail.
До това откритие са стигнали учени от университети на Южна Дакота и Торонто. Те са работили общо със 102 деца. Те са били помолени да прочетат една и съща приказка от електронна и от печатна книга и след това да посочат какви животни са срещнали в приказката.
Децата, които са чели от електронна книга са внимавали много повече и са посочили повече животни. Освен това много повече деца са се съгласили да почетат или да послушат приказка, когато предложението е свързано с електронен четец.
Децата, чели от електронни четци, са и по-склонни да коментират съдържанието на текста и да запомнят дори подробности, на които не е трябвало да обърнат внимание.
За това, обаче, има доста разумно обяснение. Електронните книги за деца съдържат и анимации и набор от различни звуци.
Чрез тях децата чувстват четенето повече като игра, отколкото като пособие за учене. По-големият шрифт и по-малкото редове на страница също са ключови фактори, които привличат децата.
Електронните четци привличат децата повече от книжните издания
Децата все по-често биват привлечени от електронните книги. Оказва се, че електронните издания провокират децата да коментират повече и да запомнят по-добре съдържанието, пише в статия на в. Daily Mail.