Доклад на консултантската компания Knight Frank подрежда осемте най- популярни луксозни марки в света. В него става ясно, че сред всички тях с най-голяма стойност е брандът Louis Vuitton. Класацията е направена на базата на статистика на Best Global Brands, като са отчитани както паричната стойност така и влиянието им върху клиентите, от страна на брандовете.
Louis Vuitton е оценен на стойност от 22,9 млрд. долара. На второ място е Hermes със стойност от 14,2 млрд. долара, а на трето е Gucci с 9,9 млрд. долара.
Останалите осем се допълват от Cartier, Tiffany&Co, Burberry, Prada и накрая Dior с оценка 4,5 млрд. долара.
През изминалата 2017г. най-голям дял от пазара на луксозни стоки се заема от този за луксозни автомобили. Той е достигнал 42%. На втора позиция се нарежда пазарът на персонални луксозни стоки с 23%, а на трето е луксозната хотелска индустрия със 17%.
Инвеститорите са привлечени от пазара на луксозни стоки, като причина за това са постоянния и стабилен растеж и значителната дългосрочна възвращаемост. Налице са различни начини за инвестиране в сектора. Като последен пример може да се вземе китайският конгломерат Fosun, който купи френската компания Lanvin. Друг начин е инвестирането в публични компании от луксозния сектор, в специализирани инвестиционни фондове или в различни луксозни продукти – автомобили, изкуство, бижута или вино, стига да са редки и обект на интерес от страна на колекционери