• На 18 май БДЖ пуска парния локомотив "Баба Меца"

    На 18 май БДЖ пуска парния локомотив "Баба Меца"

    Парният локомотив ще пътува до Банкя и в неделя, 19 май. На този локомотив като локомотивен огняр е служил поетът-революционер Никола Вапцаров

    На 18 май БДЖ пуска парния локомотив "Баба Меца"

    На 18-и май, събота, клиентите на БДЖ, които проявяват интерес към ретро подвижния състав, ще могат да пътуват с парен локомотив от София до Банкя. Емблематичният локомотив № 46.03, по-известен като Баба Меца, ще се движи с пътническа композиция, за която всеки любител може да закупи билет. Ретро пътуването се организира съвместно със Столична община по повод фестивала на Уличните артисти.

    Атракционният влак от София до Банкя ще замине от Централна гара София в 9.00 часа. С него ще пътуват и 25-те артисти - участници във фестивала. В обратната посока композицията ще потегли от гара Банкя в 14.30 ч.

    По време на престоя си в курортното градче всички посетители ще могат да се насладят на първия национален фестивал на уличните артисти. Целта на проекта е представянето и развитието на уличната сцена в рамките на четири основни направления: музика, театър, циркови изкуства и изобразително изкуство.

    Ретро влакът ще се движи в състав от шест пътнически вагона, като билетите за тях ще се продават предварително и ще бъдат със задължителна резервация на седящи места. Цената на билета за влака с парния локомотив № 46.03 между София и Банкя ще бъде 17.50 лв. за пътуване в двете посоки (с включени запазени места). Децата до 7-годишна възраст ще пътуват безплатно, без да ползват отделно седящо място. Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с „Баба Меца“ ще започне от 10-ти май, петък.

    Парният локомотив с експлоатационен № 46.03 е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”, с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Уникално постижение в локомотивостроенето.

    Всички локомотиви от серия 46.00 са били наричани от железничарите просто „Баба Меца” – едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено високата скорост и голямата им сила. Тези локомотиви прекарват неуморно тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 – 1969 г. На този локомотив като локомотивен огняр в София е служил поетът-революционер Никола Вапцаров. 

     

     

    БДЖ атракционно пътуване парен локомотив Баба Меца

    Оценка на новината

    0