Първия автомобил създаден от Луи Рено през 1889г. е с мощност на двигателя 0,75 конски сили.
Луи Рено е най-малкият син в семейството на Алфред и Берта Рено. Те са обикновено буржоазно семейство. Още от детството си проявява интерес от технически изобретения и различни механизми.
Започва да прави опити за разработка на нови модели коли, в обора, който за него се превръща в техническа лаборатория. Така започва историята за марката Рено, която много прилича на случаите, в които обикновен човек с изключителен ентусиазъм, стартира без никакви преимущества и успешно реализира бизнес идеята си, създавайки истинска автомобилна империя.
Първата реализирана техническа иновация на Луи е превръщането на триколесно транспортно средство в автомобил със задвижване на задни колела, със скоростна кутия изработена лично от него. За изобретението използва вал с кардани и шарнири. В наши дни в автомобилостроенето все още се използва подобна схема.
Първият автомобил създаден от Луи Рено през 1889г. е с мощност на двигателя 0,75 конски сили. След години труд, Луи и двамата му по-големи братя, създават модел „А“, с това начинание предизвикват фурор. Така възниква и серийното производство. Луи получава поръчка за 12 такива автомобила. Това дава старта за компанията на братята, наречена „Société Renault Frèresin Boulogne-Billancourt“. Работилницата за сглобяване на автомобилите се намира в Париж, където се произвеждат по 15 автомобила годишно. Освен това те патентоват и скоростна кутия, която се използва за приложение във всички автомобили за времето си.
Братята Рено успяват да рекламират своите коли и да докажат, че техните возила са най-добри, тъй като по-онова време колите не са били масово използвани транспортни средства и състезанията с тях предизвикват много силен интерес. Една победа на състезание Париж-Берлин, носи за компанията поръчка от 350 автомобила.
През 1919г. фирмата Рено се радва на огромен успех и става водеща компания във Франция. Няколко години по-късно се появява и логото й, във вид на диамант, а Renault 40CV е колата, върху която блесва за първи път.
През 1930 година превозните средства на компанията започват да се приближават до съвременния си вид, след като е изработена независима предна предавка, подвижни седалки и място за поставяне на багажа.
До началото на Втората Световна Война, Рено се развива успешно.
Луи е арестуван за колаборационизъм и хвърлен в затвора, където умира на 24 октомври 1944г. За съжаление не успява да съхрани компанията, производството е национализирано, като развитието на компанията до днес се контролира от държавата.