Павел Станчев, изпълнителен директор на унгарската TV2, с опит в много медийни групи като bTV, "Нова тв", RTL, HBO и др., обяснява какво предстои да се случи с телевизията
Коментарът на Павел Станчев, по въпроса за бъдещето на телевизията гласи следното: "И през следващата година заглавието на песента There’s no business like show business ("Няма бизнес като шоубизнеса" – бел. ред.), написана в далечната 1946-a, ще звучи актуално.
Телевизията ще остане най-популярната медиа, с която ще израстват нови поколения. Телефонът ще измества телевизора като носител, но най-гледаното видеосъдържание ще продължи да се прави с таланта и опита на хората, които го създават и днес: телевизионните специалисти, продуцентите, сценаристите и водещите, журналистите.
Pay-TV стрийминг платформите ще достигнат своя пик, както навремето HBO, тъй като продуктът им е елитарен и няма да завладее масовата аудитория с нейната локална специфика, макар и големите играчи да се опитат да разширят пенетрацията си (покритието си – бел. ред.) чрез закупуването на местни програми и спорт. Ще има фрагментиране, а след това консолидация на платформите.
Живите предавания ще продължат да бъдат най-гледаните – новините, големите развлекателни формати.
Съдържанието ще бъде все по-местно, но ще има и висококачествена фикция, която ще пътува по света, по примера на американските хитове, а в по-ново време – и на турските, корейските или испанските сериали.
Рекламната индустрия ще търси все по-точните данни и таргетиране на аудиторията. В това отношение безплатните стрийминг платформи на телевизиите с catch-up (отложено гледане – бел. ред.) и stacking (складиране на излъчени сезони от сериали) ще бъдат най-доброто им средство, особено с предлагането на адресирана телевизия, която ще се налага все повече.
Опитът на телекомите да станат производители на телевизионно съдържание няма да завърши с успех, но някои от тях могат да станат успешни финансови инвеститори, стига да не налагат собствените си модели в телевизията.
След медийните гиганти отвъд океана и западноевропейските групи, които се консолидират, местният капитал ще бъде все по-доминиращ. В новото десетилетие ще видим и настъпването на инвеститори от други географски ширини – най-вече от Китай и от арабския свят, защо не и от Централна Европа."