Статистическата агенция Statistica, даде данни, че потребителите все повече обръщат внимание на произхода на дадена стока.
Статистическата агенция Statistica, даде данни, че потребителите все повече обръщат внимание на произхода на дадена стока. Етикетът „Произведено в Германия“ буди най-голямо доверие у купувачите.
Statistica е анкетирала 43 хил. души, за да изготви индекса на настроенията на потребителите. Като цяло се установява, че стоките, произведени в ЕС са по-търсени от потребителите. На второ място в класацията се нарежда Швейцария, третото място е за Европейския съюз като цяло, а Великобритания и Швеция заемат 4-то и 5-то място.
Оказва се, че първите 5 места са заети от европейски страни. Чак на 6-то място се появява страна, извън Европа и това е Канада.
Най-малко доверие провокира етикетът с надпис „Произведено в Китай“. Китай е един от най-масовите производители и често стоките са некачествени и много по-евтини. Предпоследните две места са за Аржентина и Индия.
Всъщност е иронично, че именно Германия държи първото място в тази класация. През 19 в. Великобритания въвежда етикетът „Произведено в…“, за да отличи своите стоки от немските, които са много по-евтини и изключително некачествени.