Mastercard със съдействието на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП) разработи специална гореща линия „Подкрепа за малкия бизнес“ и обучи асистенти, които да ориентират и насочват микро и малки компании как да кандидатстват по програмите за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19. Услугата се предлага за десетките юридически лица, картодържатели на Mastercard бизнес карти, издадени от български банки.
От днес, 20 май 2020 г., асистентите на „Подкрепа за малкия бизнес“ отговарят на телефон +359 (0) 2 906 06 43 и/или на businessbg@concierge-mc.com и предоставят систематизирана, подробна информация и насоки за мерките, облекченията и изискванията, базирани на официална информация на ИАНМСП. Услугата се осъществява от Консиерж партньора на Mastercard, който предоставя услуги с добавена стойност тип „личен асистент“ на български език за определени нива на картови продукти. В периода на възстановяване до края на 2020 година Mastercard поетапно ще добавя различни възможности и програми, разработени в помощ на бизнеса в България.
„Фокус на Mastercard навсякъде по света, както и в България е малкият бизнес – ние работим постоянно за създаване на гъвкави и иновативни решения за подобряване на конкурентоспособността на търговците, партнираме на финтех фирми, които осигуряват дистанционни квалифицирани услуги и изграждат дигиталната икономика. В момента разработваме специални технологични продукти и дигитални платежни модели, които да отговорят на новата икономическа реалност след COVID-19. Като първа стъпка, обаче, инвестирахме в информационна линия за нашите картодържатели, за да ги ориентираме в огромния поток от информация и да им предоставим тази добавена стойност, удобство и малък комфорт по време на кризата, тъй като лоялността на клиентите и техните непосредствени нужди са в центъра на всичко, което правим“, каза Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
“Изключително радостен съм, че с Mastercard обединяваме сили в услугата Mastercard Concierge, с която ще спомогнем за по-доброто информиране на българските МСП относно инструментите за подкрепа в настоящата сложна икономическа ситуация. Съвместната ни инициатива за пореден път показва, че публичният и частният сектор могат да работят отлично заедно и с общи усилия да минимизират щетите от пандемията. Използвайки изградената от ИАНМСП, SAP Bulgaria и Software Group информационна платформа за насоки на бизнеса в условията на COVID-19, Mastercard дават по-голяма гласност на редица програми за насърчаване, от които могат да се възползват хиляди представители на малките и средните предприятия“, коментира изпълнителният директор на ИАНМСП г-н Бойко Таков.
Малкият бизнес има съществен принос за цялостния растеж на местната икономика – увеличава данъчната основа, създава работни места, стимулира местното производство, увеличава електронната търговия, а сега е най-силно засегнат от свиването на потреблението. Според Mastercard SME Monitor от 2019 българският МСП сектор е съставен от търговски предприятия (28,2%), което е малко над тенденцията в ЦИЕ (25%), следвани от хотелския и ресторантьорски бизнес (14,1%), услугите (12,2%) и продажбата на бързо оборотни стоки (8%). Това са и секторите, в които бизнес картовите продукти на Mastercard са най-добре представени.