FlixMobility набира 650 млн. $ финансиране, с обща оценка от 3 млрд. $ планира бъдещо глобално разширяване
Финансирането включва допълнителна кредитна линия с банковите партньори от 2020г.
Финансирането включва допълнителна кредитна линия с банковите партньори от 2020г.
FlixMobility приключи успешно G кръга си на финансиране и спечели американския инвеститора Canyon Partners. Структурираният кръг на финансиране, базиран на комбинация от собствен капитал и дълг, възлиза на повече от 650 милиона щатски долара. С Canyon Partners, FlixMobility спечели още един силен партньор за бъдещата си глобална експанзия не само на съществуващите, но и на нови пазари. Водещата компания за технологична сигнализира за ясно ускоряване на стратегията, като определя курса на бъдещите планове със силен финансов профил.
Новата оценка на компанията за повече от 3 милиарда щатски долара е значително по-висока от предишната оценка след последния кръг на финансиране през 2019, подчертавайки силната подкрепа от страна на основателите и новите, и съществуващите инвеститори, между които са General Atlantic, Permira, TCV, HV Capital, Blackrock, Baillie Gifford и SilverLake към FlixMobility и успешният им бизнес модел.
„Последното финансиране е силен показател за бъдещето и за нашата визия да създадем устойчива мобилност за хората по цял свят с FlixBus и FlixTrain“, каза Йохен Енгерт, създател и CEO на FlixMobility. „Със затварянето на кръга за финансиране, ние сме добре позиционирани за бъдещите планове за международно разширяване и растеж с FlixBus и FlixTrain“.
Новината бележи повратна точка за компанията, дава и възможност да удвои бъдещата си стратегия, въпреки че все още продължава да балансира текущата ситуация. Компанията успешно успя да навигира през пандемията чрез внимателно наблюдение и корекции в мрежата си както и чрез сериозни инвестиции в технологии и автоматизация. В момента компанията FlixMobility е съсредоточена особено върху допълнителното си разрастване чрез експанзия на нови и съществуващи пазари, както и разширяване на железопътния си бизнес в Германия, Швеция и извън тях, за което разчита на ЕС за допълнително укрепване на единния пазар, основан на лоялна конкуренция, която позволява нови участниците на пазара да предлагат още по-устойчив колективен транспорт.
На фокус са ръста на съществуващите пазари, разширяването в нови региони и лидерството на пазара в САЩ и Обединеното кралство
Тази инвестиция ще подкрепи амбициите на FlixMobility да предложи най-голямата мрежа в САЩ, Обединеното кралство и Португалия, и да разшири допълнително водещите си позиции в Турция, Франция и Западна Европа. Освен това компанията вече планира да се разшири и на нови пазари след паузата породена от пандемията.
„Превключваме от защита в нападение. Нашата ясна цел е да станем пазарния лидера на всички пазари, на които присъстваме. Това се отнася и за новите пазари като Обединеното кралство, Португалия или Съединените щати, където все още сме номер 2 или 3,“ казва Андре Швемлайн, основател и CEO на FlixMobility.
„Искаме да направим зелената и устойчива мобилност достъпна за възможно най-много хора, като Съединените щати предлагат особено голям потенциал за това. Ние виждаме САЩ като най-големият ни пазар в бъдещето. Но след-пандемично, ще подсилим позициите си на главните Европейски пазари, за да дадем възможност на хората отново да могат да пътуват. За да се случи това, всяка отделна държава, както и ЕС, трябва да подкрепи лоялната конкуренция и да адресира проблема с липсата на равен достъп до европейските пазари."
Фактът, че FlixMobility успя да се справи с пандемията и да излезе от нея силна е очевиден, това беше загатнато още с разширяването и след първата вълна през пролетта на 2020. Миналото лято, доставчикът на мобилност стартира първите си линии до Прибалтийските държави и започна да изгражда вътрешна мрежа в Обединеното кралство и Португалия.
FlixMobility вижда огромен потенциал за разрастване на интермодалната си услуга
В допълнение на глобалната FlixBus мрежа в 36 държави, FlixMobility оперира и жп. линии на дълги разстояния с FlixTrain от 2018. В момента, фирмата предлага FlixTrain връзки в Германия. В съответствие с Европейската година на железопътния транспорт, FlixTrain пусна първите си зелени влакове и в Швеция в началото на май 2021 г. Компанията вижда бъдещето на пътуването във връзките между влакове за дълги разстояния и автобуси, което ще се прояви във всички настоящи и бъдещи стратегически решения.
Андре Швемлайн: „Само през 2019, 62 млн пътници са избрали да пътуват с нас. Сега ние ще градим върху този успех. Уверени сме, че ще можем да осигурим зелена мобилност на още повече хора в следващите години – с помощта на разширено предлагане на железопътни и автомобилни превозни средства, както на съществуващи пазари, така и чрез експанзия в нови държави и континенти.“
Още новини от Предприемач