Лесно ли се стартира самостоятелно бизнес в България?

Кристиян Кашкин, собственик и управител на CityEvents, разказва какво е да бъдеш млад предприемач в България

image

Кристиян Кашкин, собственик и управител на CityEvents, разказва какво е да бъдеш млад предприемач в България

Кристиян Кашкин е собственик и управител на CityEvents- агенция за ораганизация на различен вид събития. Ето какво споделя той относно естеството на работа, предизвикателствата, с които се е сблъскал в хода на развитието на агенцията, както и кои са ключовите елемненти, върху които трябва да се фокурисат хората решили да се занимават с развитие на бизнес у нас.

Представете накратко дейността, с която се занимава CityEvents?

CityEvents представлява агенция, специализирана в управлението на събития. В хода на организиране на различните мероприятия участват експерти, които са отговорни за безупречно протичане на всички процеси и дейности. Ключът към организиране на успешно събитие се крие в това да се осигури възможност на участниците да изживеят нещо, което ще запомнят. Портфолиото на CityEvents включва организиране на бизнес-срещи, семинари, тийм билдинги, предоставяне на събитиен кетъринг, организация на фирмени партита, направата на украси и декорации, изготвяне на маркетинг стратегии за малкия и среден бизнес.

Как решихте да стартирате бизнеса си?

Винаги съм искал да работя за себе си. За мое щастие успях да постигна това, естествено с много труд и упоритост. Разбира се идеята  за стартирането и развитието на  CityEvents не е плот на спонтанно решение. Необходими бяха няколко години, в които да се придобие опит и да се осъществи работа в корпоративна среда. Именно благодарение на всичко това през месец март 2018 година се стигна и до  важното и добре обмислено решение, агенцията да започне да работи самостоятелно.

С какви трудности се сблъскахте в началото?

През първите 6 месеца от началото на самостоятелната работа на агенцията, бяха осъществени множество срещи, както и посещения на големите бизнес форуми в столицата. За успеха и развитието на CityEvents предпочетохме да заложим на лични срещи, на които да представим услугите, които агенцивята може да предложи на потенциалните си клиенти. Първоначално взехме участие като съорганизатор на няколко малки конференции. Постепенно интересът към CityEvents се увеличи , освен това доверието от страна на нашите клиенти също нарастна. Благодарение на това се случи и партньорството ни със СО район „Младост”  както и първият и единствен по рода си , до момента форум за градски политики Форум „Младост” – моят район-моя мисия” . Именно това беше и събитието , с което CityEvents  се утвърди и наложи в бранша . Най-важното в нашия бизнес, според мен е обществото да види реални резултати от дадена дейност и начина, по който тя се осъществява.

От къде намерихте подкрепа и кои са основните партньори, с които си сътрудничите?

През последната година сътрудничестовото ни със СО район „Младост” пожъна големи успехи.  Осввен форум „Младост” осъществихме „4 идеен проект за парк в Маладост”  на студентите от Лесотехнически универститет София, в който се постига не само подготовка на квалифицирани кадри, но и да се възпитават социално отговорни личности. През пролетта на 2019 пък бе органзизиран и първият конкурс за красота насочен за младите хора от района –„Младостта и красотата на район „Младост” – Мис Младост 2019.  За малчуганите, по повод  Денят на Европа органзирахме детски футболен турнир , който беше уважен от  много от футболните ни легенди. Агенцията ни получава подкрепа от бизнеса в района , което от ключово значение за нас. Дейностите ни се разгръщат и извън пределите на столицата- не отдавна организирахме благотврителна изложба в град Тетевен, като събраните от нея средства бяха предоставени за закопуването на линейка за МБАЛ Тетевен .

Кои са най-сериозните презвикателства, с които се сблъскват младите предприемачи?

Ако трябва да бъда честен не познавам млади предприемачи. Като цяло липсват млади хора с идеи и визия за бизнес проекти. Мисля ,че бизнес практиките в България са доста остарели и често пъти трудно разбираеми за съвременните млади хора. Нивото на тези в Западна Европа е съвсем различно. Друг проблем, който аз лично отчитам, е че младите хора в България имат грешен модел на поведени и са класичски представители на консуматорско общество . При голяма част от тях липсва финансова култура- те не инвестират средствата си в нещо, което ще им осигури възвръщаемост, а напротив- сдобиват се с неща, който реално не са им небходими.

Как оценявате бизнес климата в България?

CityEvents оперира в сферата на услугите и основният проблем, с който се сблъскваме е   несигурната икономичекса среда. По данните, с които разполагаме и анализите, които изготвяме можем да направим извода, че търсенето на нашите услуги по повод на големи корпоратвни събития се е увеличило. Нещата относно събитията насочни към по-малки и конкретни аудитории не са се променили спрямо миналата година. През следващата година очакваме по-сериозни ангажименти сързани с имиджови събития.

Обобщете постигнатите резултати на агенцията през 2019г.?

2019 година е може би най-успешната година в цялостното самостоятелно развитие на CityEvents, но в същото време и най-натоварената година. Целта, която си бяхме поставили- CityEvents да се превърне в разпознаваемо име стана факт, но със сигурност ни предстои още много усилена работа.

Какви са бъдещите ви планове за развитие?

Следващата стъпка предвидена в развитието на агенцията, по време на предстоящата 2020 година е да бъде реализиран аутсорсинг проект, който за сега обаче е само на „чертеж”. Силно се надявам в календарът ни за събития да приства отново Форум „ Младост” , както и повече бизнес конференции.

Какво бихте посъветвали младите предприемачи решили да развиват бизнес в България?

От първостепенно и най-важно значение, е да инвестират в образованието си. Много добре разбирам колко е трудно да си на 19 и някой да те кара да запишеш дадена специалност в университета, или просто да си чул , че конкретна такава е перспективна, а в същото време да се посещават лекции, само защото трябва, без да се влагат усилия и мисъл в това. Освен това считам, че хората които искат да развиват бизнес в България трябва да се фокусират върху начините и възможностите да бъдат успешни, да осъвършенстват себе си и не на последно място да наблегнат върху начина си на изразяване, защото това е един от ключовите елементи в бизнес комуникацията, както с клиенти, така и с партньори.

 

Още новини от Стартиране на бизнес