По последни данни от международно проучване, българските ученици се справят зле, когато трябва да работят в екип. Участие в модула за решаване на проблеми в сътрудничество, са взели 6000 деветокласници на възраст между 15 и 16 години. Средния резултат, който те са показали в изследването е 444 точки.
Началникът на отдела "Анализи и международни изследвания" Светла Петрова отбелязва, че този модул се прави за първи път в световен мащаб. Неговата цел е да провери могат ли учениците да работят в сътрудничество, да разрешават заедно проблеми и да постигат знания и ценности за обща цел при предварително дефиниран резултат.
Тя допълни, че с най-висок среден резултат от иновативния модул са учениците от Сингапур и Япония.
България е сред 25 държави, които са с постижения по модула под средното на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие /ОИСР/, а на последно място в класацията е Тунис с 382