Подготвят се нови, съобразени с европейската практика, задължителни стандарти за качествено административно обслужване на гражданите и бизнеса, съобщиха от пресслужбата на правителството. Стандартите се разработват по проект с европейско финансиране от администрацията на Министерския съвет. Те включват:
- местоположение на звеното за административно обслужване;
- осигуряване на паркинг за достъп;
- система за управление на чакащи клиенти;
- задължителен брой на гишетата;
- дистанционно обслужване на потребители със специфични нужди;
- стандарт за предоставяне на указателна информация за предоставяните услуги и за намаляване на броя на изискваните от потребителите документи.
Сред целите на проекта е модернизирането на каналите за изследване на удовлетвореността на потребителите и пилотно създаване на актуализирана Харта на клиента.
На 20 юни в Министерския съвет ще бъдат представени резултатите от проведеното до момента наблюдение по метода „таен клиент“ за предоставянето на 15 услуги в 13 общини, областни и общински администрации. Фокусът е върху често предоставяни услуги, за които правителството предвижда намаляване на административната тежест:
- издаване на шофьорско свидетелство;
- предоставяне на винетни стикери;
- отпускане на еднократна помощ при раждане на дете;
- издаване на картографски и кадастрални скици;
- издаване на удостоверения за характеристиката на земеделската земя, на виза за проектиране;
- заверка с APOSTILLE на документи, издадени от кметове и общински администрации.
Междувременно стана ясно, че на много места проверката е показала, че все още не са изпълнени законовите задължения на администрацията, не са променени процедурите и образците на документите, и не са приложени приетите облекчения за гражданите и бизнеса. Вицепремиерът Томислав Дончев заяви, че дава едномесечен срок на проверените администрации, за да отстранят всички констатирани проблеми и да ми докладват какво е свършено. Той допълни, че предстоят нови проверки.