Всички общински администрации ще бъдат задължени да използват стандартизирани образци на заявления за 16-те най-масови общински административни услуги. Това реши правителството по време на редовното си заседание. Промените са разписани в допълнение на Наредбата за административното обслужване.
По този начин се облекчават гражданите и бизнеса, намалява се административната тежест чрез отпадане на ненужни документи и се спестява време при получаването на резултата от извършената услуга, посочват от пресслужбата на Министерския съвет
Селекцията на най-често предоставяните услуги от общините е извършена в партньорство с Националното сдружение на общините, а стандартизираните документи ще бъдат вписани в Регистъра на услугите към Административния регистър.
Приетото Постановление е в изпълнение на Програмата за за намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса и създаване на по-добри условия за икономическа и инвестиционна дейност. Това е втората стъпка за стандартизация на административните услуги, след постигнатото през 2018 г. уеднаквяване на услугите, които се предоставят от областните администрации.