Чрез мобилното приложение „Гражданите“ потребителите директно ще получават на телефоните си информация за предстоящи ремонти, които са свързани с промени в движението в столицата. Това съобщиха кметът на София Йорданка Фандъкова и представители на организацията „Гражданите“. Те представиха новите възможности на мобилното приложение, свързани със сигнали на гражданите.
Мобилното приложение вече работи и с изпращане на информация за спиране на студената и топлата вода, както и на парното. С приложението могат да се изпращат съобщения до потребителите, които се намират в определен район или до всички на територията на общината.
Столична община работи с екипа на „Гражданите“ още от 2015 г., във връзка със сигнали за излезли от употреба коли, паркирани на публични площи, припомни кметът Фандъкова. Те разработиха специално мобилно приложение, което улеснява гражданите и инспекторите по места. За по-малко от две години екипи на общината и районните администрации са разчистили 4334 коли, излезли от употреба. „В рамките на кампанията, организирана от столичния инспекторат, от 14 – 30 април са постъпили 250 сигнала, които се обработват в момента, и за които предстои да се предприемат мерки, и тези автомобили да бъдат вдигнати от районите“ – каза още Фандъкова. В момента платформата е внедрена успешно в 9 столични района: "Лозенец", "Илинден", "Люлин", "Витоша", "Красно село", "Надежда", "Нови Искър", "Слатина" и "Изгрев". Потребителите на платформата са над 110 000 и са подадени над 140 000 сигнала. След примера на София платформата беше успешно внедрена в Горна Оряховица, Хасково и Ботевград, информираха от Столична община.
Към настоящия момент приложението за излезлите от употреба моторни превозни средства е разширено и предлага възможност за подаване на сигнали за неизвозени отпадъци, неработещо осветление и бездомни хора през зимните месеци.
"Гражданите" е най-голямата платформа за подаване на сигнали в България и е носител на грамота “Джон Атанасов” за IT проект с голям обществен принос.