Предизвикателната 2020 г. отдавна е зад гърба ни и вече е време да се обърнем към новото нормално с по-обогатен вкус. GLAMI.bg реши да разкрие как ще се промени пазаруването на модни стоки след пандемията, като се базира на проучване, проведено сред повече от български 2000 потребители на търсачката.
Какво следва – онлайн или офлайн пазаруване?
Резултатите показват, че оформилата се през миналата година промяна на навиците за пазаруване ще остане задълго! 65% от българите планират да купуват повече модни стоки онлайн, тъй като са открили нови магазини и са изпитали ползите от този начин на пазаруване. Четвърт от потребителите все пак предпочитат да пазаруват на място и нямат търпение да се върнат във физическите магазини, докато 10% ще запазят същия начин на пазаруване, както и преди пандемията.
На въпроса кога ще се чувстват добре да пазаруват модни продукти във физическите магазини, повечето от посетителите на GLAMI.bg (71%) отговарят с „Когато са отворени“, но има известно разграничение – 37% споделят, че ще се чувстват комфортно да пазаруват там, дори и броят на нови случаи на Covid-19 да е все още висок, но други 34% биха предпочели да изчакат, докато статистиката за новите случаи се подобри. Една десета от респондентите смятат, че никога вече няма да се чувстват комфортно да купуват модни стоки офлайн.
Онлайн пазаруването на мода завладява потребителското поведение
Казват, че има ли желание, има и начин. Виждаме потвърждението при над половината от респондентите, които не са отложили купуването на модни стоки въпреки затварянето. Изглежда българите са се убедили в ползите на онлайн пазаруването и са продължили да купуват дори при липса на отворени физически магазини. Една трета от анкетираните казват, че са изчакали отварянето им, но само за някои артикули.
Тъй като потребителите на GLAMI.bg смятат дънките, панталоните и шортите за най-трудната категория продукти за пазаруване онлайн, не е изненадващо, че повечето отлагат купуването именно на този тип дрехи. На следващо място са банските, бельото и обувките.
Планиране на бюджета
Повечето потребители ще останат предпазливи по отношение на разходите за мода през следващите няколко месеца. Месечният бюджет за дрехи, обувки и аксесоари ще бъде между 100 и 200 лв. за 39% от тях и под 100 лв. за 20% от тях. Само около 15% бих заделили между 200 и 400 лв. за мода. Други 6% могат да си позволят да похарчат повече от 400 лв.
Макар че почитателите на офлайн пазаруването преобладават, все повече хора разбират за предимствата на купуването на модни продукти онлайн. GLAMI.bg е идеалният пример, че пазаруването през вашия смартфон или компютър може да бъде бързо, лесно и вълнуващо.
Модното проучване е проведено за първи път в България от 8 до 12 април 2021 г. и включва 2 078 респонденти, посетители на GLAMI.bg.