Оптимизират административното обслужване за гражданите и бизнеса

На 20 юни ще бъдат представени резултатите от проведено наблюдение по метода „таен клиент“ в 13 общини

Подготвят се нови, съобразени с европейската практика, задължителни стандарти за качествено административно обслужване на гражданите и бизнеса, съобщиха от пресслужбата на правителството. Стандартите се разработват по проект с европейско финансиране от администрацията на Министерския съвет. Те включват:

  • местоположение на звеното за административно обслужване;
  • осигуряване на паркинг за достъп;
  • система за управление на чакащи клиенти; 
  • задължителен брой на гишетата;
  • дистанционно обслужване на потребители със специфични нужди;
  • стандарт за предоставяне на указателна информация за предоставяните услуги и за намаляване на броя на изискваните от потребителите документи.

Сред целите на проекта е модернизирането на каналите за изследване на удовлетвореността на потребителите и пилотно създаване на актуализирана Харта на клиента.

На 20 юни в Министерския съвет ще бъдат представени резултатите от проведеното до момента наблюдение по метода „таен клиент“ за предоставянето на 15 услуги в 13 общини, областни и общински администрации. Фокусът е върху често предоставяни услуги, за които правителството предвижда намаляване на административната тежест:

  • издаване на шофьорско свидетелство;
  • предоставяне на винетни стикери;
  • отпускане на еднократна помощ при раждане на дете; 
  • издаване на картографски и кадастрални скици;
  • издаване на удостоверения за характеристиката на земеделската земя, на виза за проектиране;
  • заверка с APOSTILLE на документи, издадени от кметове и общински администрации.

Междувременно стана ясно, че на много места проверката е показала, че все още не са изпълнени законовите задължения на администрацията, не са променени процедурите и образците на документите, и не са приложени приетите облекчения за гражданите и бизнеса. Вицепремиерът Томислав Дончев заяви, че дава едномесечен срок на проверените администрации, за да отстранят всички констатирани проблеми и да ми докладват какво е свършено. Той допълни, че предстоят нови проверки.

Related posts

Клиентите на най-голямата банка в Етиопия теглят милиони, които не са техни

Преобразяване на образованието в ерата на дистанционното обучение

Влиянието на изкуствения интелект върху работните места

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ