Три големи транспортни фирми са готови да работят помежду си по развитието на европейска мрежа за зареждане на „акумулаторни електрически тежкотоварни камиони за дълги разстояния“.
В съвместно съобщение по-рано тази седмица Volvo, Daimler Truck и Traton Group заявиха, че са подписали необвързващо споразумение, свързано с инсталирането и експлоатацията на мрежата. Целта е да се създаде съвместно предприятие, на което и трите фирми да притежават равна част, като операциите трябва да започнат през 2022 г.
Заедно компаниите ще инвестират 500 милиона евро (около 593 милиона долара) в съвместното предприятие, което ще се намира в холандския град Амстердам.
Очакванията са, че в рамките на пет години от създаването на СП, ще бъдат инсталирани и функционират най-малко 1700 „точки за зареждане със зелена енергия“. Технологията ще бъде разположена „близо до магистрали, както и в точките за логистика и дестинация“.
През април Международната енергийна агенция заяви, че в световен мащаб броят на електрическите автомобили, автобусите, микробусите и тежкотоварните камиони по пътищата се очаква да достигне 145 милиона до 2030 година. Според базираната в Париж организация, ако правителствата увеличат усилията си за постигане на международните енергийни и климатични цели, глобалният автопарк може да се увеличи още, достигайки 230 милиона до края на десетилетието. И двете прогнози изключват двуколесни и триколесни електрически превозни средства.
Тъй като броят на електромобилите по нашите пътища се увеличава, ще трябва да се разгърнат обширни мрежи за таксуване за всички видове превозни средства, за да отговорят на повишеното търсене и да разсеят закъснелите опасения около „тревожността от обсега“ - идеята, че електромобилите не могат да предприемат дълги пътувания без да губите власт и да не се закъсате.
Електрификацията на тежкотоварните камиони за дълги разстояния поставя свой собствен набор от уникални предизвикателства. Както отбелязва Global EV Outlook за 2021 г. на IEA, „превозът на дълги разстояния изисква усъвършенствани технологии за зареждане с голяма мощност и / или големи батерии“.
Главният технологичен директор на Volvo Ларс Стенквист се опита да обясни защо е необходима мрежа за зареждане на тежкотоварни автомобили.
"В момента ние произвеждаме и разпространяваме електрически тежкотоварни камиони главно за отпадъци, за градски приложения", каза той. „И тези превозни средства, обикновено се прибират в базовия лагер всяка вечер за зареждане.“
Стенквист каза, че следващата стъпка в пътуването ще бъдат регионални и отдалечени приложения.
Що се отнася до начина, по който проектът ще работи на място, Стенквист обясни, че това ще бъде публична, отворена мрежа - така че каквато и да е марка може да зарежда техните превозни средства в тази мрежа.
Стенквист подчерта значението на диференцирането между превозните средства.
„Тук говорим за зарядни устройства с наистина голям капацитет и това е една от причините, поради които не използваме и не можем да използваме мрежата за зареждане на автомобили ... не от гледна точка на производителността и, разбира се, също така и от ... перспектива на оформлението.“