Китайският производител на електрически автомобили Xpeng Inc. определи цената на новия си седан P5 до 160 000 юана (24 694 щатски долара), само дни след като Tesla пусна по-евтина версия на своя спортен автомобил Model Y
Агресивното ценообразуване от Xpeng идва, тъй като пазарът на електрически превозни средства в Китай продължава да се нагрява с нарастващ брой играчи.
P5 - третият сериен модел на Xpeng и вторият седан след P7 - беше пуснат по-рано тази година. Има шест различни версии на автомобила с различни характеристики, а цените варират от 160 000 юана до 230 000 юана.
Седанът на P7 на Xpeng започва от 229 900 юана след субсидии. Model 3 на Tesla започва от 250 900 юана в Китай.
Компанията използва Lidar, или технология за откриване и промяна на светлината, в P5, за да подобри някои от своите полуавтономни функции за шофиране. Lidar използва лазерни лъчи за картографиране на заобикалящата среда и измерва разстоянието на обектите, за да помогне на колата да определи препятствията по пътя си.
Четири от шестте модела P5 са оборудвани с усъвършенстваната система за подпомагане на водача (ADAS) на Lidar и Xpeng, наречена XPILOT.
Xpeng е един от многото играчи в индустрията на електрически превозни средства в Китай, който обхваща от утвърдени производители на автомобили до стартиращи фирми.
Tesla, която се сблъска със седмици на лоша преса в Китай, представи по-евтина версия на своя SUV Model Y с по-кратък диапазон на шофиране този месец, който започва от 276 000 юана след субсидии.
Xpeng достави 17 398 автомобила през второто тримесечие на годината, което е 439% увеличение спрямо предходната година. Компанията ще се надява, че P5 може да й помогне да продължи да увеличава продажбите си в нов ценови сегмент.
Този месец Xpeng, който вече е включен в списъка в Ню Йорк, направи така наречената двойна първична листинг в Хонконг и събра 14,02 милиарда хонконгски долара (1,8 милиарда долара).