Alibaba инвестира допълнително в Европа. Китайският технологичен гигант се конкурира с Amazon за експлодиращия пазар на електронна търговия в Европейския съюз.
Alibaba остана сред първите три онлайн продавачи на потребителски стоки в Източна Европа през миналата година, според Euromonitor International. Amazon не беше в списъка на топ 10 за региона, който включва страни като Полша и Чехия.
Amazon е безспорно най-продаваният в Западна Европа, която включва Франция и Испания, според Euromonitor. Но пазарният дял на американския гигант за електронна търговия в региона не нарасна по време на пандемията, оставайки около 19,3% през 2020 г.
За разлика от тях пазарният дял на Alibaba се е увеличил до 2,9% през 2020 г., спрямо 2% предходната година, показват данните.
Alibaba зае първо място в електронната търговия в Източна Европа през 2019 г., според Euromonitor International. Но полският сайт за онлайн пазаруване Allegro зае първо място през 2020 г. по време на пандемията, докато руският съперник Wildberries зае второ, според данните. Това тласна Alibaba на трето място миналата година.
Състезанието за Европа идва, тъй като онлайн пазаруването в региона се повиши отново тази година. Политиките за оставане вкъщи и други мерки за социално дистанциране остават в сила в продължение на много месеци на фона на продължителна борба за овладяване на множество вълни от огнища на Covid-19.
Ръстът на продажбите при електронната търговия се е удвоил в Италия и Испания през първото тримесечие на тази година в сравнение със същия период на 2020 г. Актуализирани данни не бяха налични към публикуването на тази статия.
През последните години Alibaba популяризира фестивала за пазаруване в чужбина чрез собствен уебсайт за електронна търговия за продажба на потребители извън Китай, наречен AliExpress. Платформата свързва предимно китайски продавачи с купувачи от чужбина, позволявайки на чуждестранни фирми и потребители да купуват директно от фабрики в Китай.
Испания, Русия и Бразилия са сред основните страни за експанзията на AliExpress в чужбина, каза Ли Дауей, ръководител на веригата за доставки на AliExpress по-рано този месец.
Съобщава се, че основателят на Alibaba Джак Ма пътува из Европа този месец, за да изучава местните селскостопански практики и технологии, в първото си пътуване далеч от голям Китай от повече от година.
AliExpress планира да удвои субсидиите си за международна логистична подкрепа в този ден на сингъла от миналата година. Това е забавяне на темпото от твърденията на компанията миналата година, че е похарчила пет пъти повече за субсидии, отколкото през 2019 г. Компанията не само иска да продава на потребителите в Европа, но също така иска местните търговци да се присъединят към неговата платформа, където могат да се възползват от субсидиите, каза Ли, ръководител на веригата за доставки на AliExpress.
Въпреки това той каза, че много фирми предпочитат да работят с множество сайтове за електронна търговия, вместо само с AliExpress.
Малките и средни търговци също биха искали да изградят свои собствени марки на тези платформи и на собствените си уебсайтове, каза Ли, отбелязвайки, че в тези случаи AliExpress играе повече роля на трети страни, като продава логистични услуги и услуги за управление на магазини.