Много хора очакват електрическите превозни средства да бъдат неразделна част в един бъдещ свят, който разчита на възобновяема енергия.
Една компания, която се опитва да постигне този подвиг, е базираната в Банкок Energy Absolute. Компанията за производство на биодизел и възобновяема енергия се разклони в търговския бизнес с Electric Vehicle /EV/ през 2019 г.
През март тази година Тайланд си постави цел от 1 милион електрически превозни средства по пътищата си до 2025 г. и се надява тази цифра да нарасне до 15 милиона десетилетие по-късно. Това ще включва не само частни автомобили, но и търговски превозни средства - микробуси, камиони, автобуси и други подобни.
Бившият търговец на ценни книжа, Сомфоте Ахунай, стартира Energy Absolute през 2006 г. Той прави компанията публична в Тайланд през 2013 г. и започва да се разширява в областта на съхранението на енергия през 2016 г., когато компанията придобива акции в базираната в Тайван Amita Technologies, производител на съхранение на енергия.
Сега е в последния етап от изграждането на проект за гигафабрика за батерии на стойност 3 милиарда долара за производство на литиево-йонни батерии. Пандемията обаче повлия на набега на компанията в електромобилите. Поръчка за 3500 петместни хечбека беше отменена от местна таксиметрова компания, тъй като туризмът пресъхна. Вместо това Ахунай направи бърз завой, за да се съсредоточи върху търговските превозни средства и съхранението на батерии.
Планът на Ахунай е да инсталира 1000 зарядни станции в цялата страна през следващите няколко години.
„Внедрихме почти 500 зарядни станции в цялата страна, главно в Банкок и околностите“, каза Ахунай, добавяйки, че компанията държи почти 80% пазарен дял за зарядни станции в Тайланд.
Фокусът му върху търговските превозни средства е в съответствие с политиката на Тайланд да пуска около 70 000 търговски електрически превозни средства годишно.
Всички японски, американски и немски автомобилни производители произвеждат превозни средства в Тайланд, но въпреки експертизата на страната в производството на автомобили, тя няма собствена международно призната марка превозни средства. Ахунай каза, че вярва, че електромобилите могат да променят това.
В момента по-голямата част от приходите на компанията все още идват от възобновяема енергия като вятърна и слънчева енергия, но Ахунай каза, че неговият набег в търговските EV ще бъде важен източник на бъдещи приходи.