Глобалният доклад на международната фирма Amway на тема предприемачество сочи, че българите все още гледат доста скептично на създаването на собствен бизнес, в сравнение с населението на останалите държави в ЕС.
Над 50 хил. човека са взели участие в проучването като 26 376 от тях са жени. Проучването сочи, че жените са доста по-скептично настроени към стартирането на собствен бизнес. Вероятно не е никак изненадващо, че най-големият мотив за взимането на решение за старта на собствен бизнес е факторът „Независимост”. Общо 34% от мъжете са определили това за най-голямото предимство, а жените посочили това като основен фактор са 29%. Такава е тенденцията и в световен мащаб.
На второ място застава факторът „втори доход”, а „Самореализацията” заема трето място.
Процентът на дамите, участвали в проучването, които са на мнение, че в бъдеще все повече хора ще пристъпят към стартиране на бизнес, е 22%. Те са доста по-обнадеждени от мъжече, чиито процент е едва 19%.
В Норвегия, Дания и Виетнам жените, склонни да стартират бизнес са 95%. Освен в България, дамите гледат скептично на темата и в Румъния и Турция.
Докладът показва, че най-осезаема разлика между предприемаческия потенциал мъже-жени е в Латвия – 19%. Следват я Чехия, Русия, Швеция и Канада с 18% и САЩ, където процентът е 17.
Оказва се, че в България позитивното отношение към старта на собствен бизнес е една 59%, в сравнение със 77% в глобален мащаб. Делът на жените е 53 на сто, докато мъжете готови да се заемат с предприемаческа дейност са 2/3 от населението. 2% повече жени биха пристъпили към такава крачка, в сравнение с миналата година, а делът на мъжете е нарастнал с 8%.
Мъжете в България са в пъти по-склонни да станат предприемачи
Глобалният доклад на международната фирма Amway на тема предприемачество сочи, че българите все още гледат доста скептично на създаването на собствен бизнес, в сравнение с населението на останалите държави в ЕС.