• Иван Манев: „Worddio се роди от неволята“

    Иван Манев: „Worddio се роди от неволята“

    Едва ли има някой, който не е изпитвал трудности при наизустяването на набора нови думи, необходими му за да използва свободно чужд език. С този проблем преди време се сблъсква и Иван Манев – създателят на Worddio. Принуден да научи за кратко време английски, той пробва различни варианти, докато сам не създава метода, който му върши точната работа.

    Иван Манев: „Worddio се роди от неволята“

    Иван Манев е завършил маркетинг, който след години надгражда с различни обучения в областта на дигиталния маркетинг, Фейсбук, Инстаграм и Гугъл. Работил е в сферата на директните продажби, като винаги го е увличало да започне нещо от нулата и да го развие до работещ процес. Описва се като предприемач по природа, а пред Businessnews.bg разказва за пътя, извървян до Worddio, и предстоящите предизвикателства.

    Как се роди идеята за Worddio и как работи този метод за научаване на чужди думи?

    Преди години работих за българска компания, лидер в своята област, която беше закупена и стана част от международна организация, развиваща подобен бизнес в много държави. По това време отговарях за част от търговската структура в компанията. Стана ми ясно, че английският, ще е ключов за моето бъдещо развитие. Записах вечерен курс, който бързо разбрах, че няма да ми помогне. Взех си месец отпуск и отидох на езиков курс в Лондон, а след година надградих с още един месечен курс в Малта. Започнах да говоря свободно, но изоставах с обогатяването на езиковия запас от думи. По време на всиките ми езикови курсове питах преподавателите си как да уча новите думи. Отговорите им бяха едни и същи – пиши думите по 50-100 пъти, ползвай флашкарти и т.н., все неща които ме докарваха до лудост. За човек с малки деца в къщи и с натоварено работно ежедневие, това е невъзможно. Всички тези методи бяха доста времеемки и същевременно не ми помагахa особено с произношението.

    Като човек на технологиите потърсих мобилно приложение, което хем да ми помага с правилното произношение, хем и да не е ангажиращо, в смисъл, за мен беше важно да мога да уча, докато шофирам, тъй като пътувах много, развивайки търговската структура на компанията. Относно произношението, намерих подобни приложения, но се изнененадах, че всичките са интерактивни, т.е. трябва постоянно да цъкам нещо по телефона.

    И така, неволята роди Worddio.

    Методът, заложен в Worddio, представлява симбиоза между два от трите най-популярни и успешни методи за заучаване на нови думи, а именно този на аудиовъзприемането и този на флашкартите (картонче, от едната страна на което думата е изписана на единия език, а от другата - на другия, и след като я прочетеш на единия, трябва да я познаеш на другия).

    Какво представлява приложението Worddio?

    Зрънцето на идеята беше посадено вече в главата ми и аз се погрижих да израсне по правилен, според мен, начин. Започнах с много проучвания и разговори с лингвисти и преподаватели. Разказвах им идеята си и всички ме подкрепяха да я развия до край..., така няколко години по-късно, след доста перипетии, Worddio излезе на пазара. Мобилното приложение предлага над 270 000 аудио флашкарти, записани на 34 езика от оригинални носители на речта. Това е първото приложение в света, предлагащо псевдо-пасивен метод на обучение, който често е спряган и в сугестопедията. Потребителят трябва да избере група от думи, след което започва да слуша всяка дума, последвана от нейния превод. Между думите има пауза в която потребителят трябва да познае думата на другия език, преди да я чуе. Думите са групирани по теми, както и по нива, от А1 до С2 според международната рамка за английския език. Има и готови фрази, които отново са разделени по теми.

    В основата си, приложението много наподобява музикален плеър, където имаш различни тематики от думи или нива, разделени в групи от по около 20-25 думи. Пускаш си групата с думи, слагаш слушалките и можеш да прибереш телефона в джоба. Така, докато учиш, можеш да правиш и нещо друго, като например: да шофираш, да тичаш или да се разхождаш в парка, да пътуваш в градския транспорт, да вършиш домакински задължения, да спортуваш във фитнеса или пък да учиш вечер преди заспиване.

    Worddio поддържа и платформа за учители, как работи тя?  

    След като идеята за метода беше узряла, трябваше да я валидирам. Тогава се запознах с Ваня Ананиева, основател на езикови училища „Интелект“. Ваня също хареса какво съм намислил и заедно записахме около 20-ина думи от един урок по немски. Записа дадохме на учениците й да тестват дали така ще научат по-лесно думите. След като валидирахме идеята и потвърдихме метода, изникна един друг проблем - че думите не са подредени според учебните материали - урок по урок. Предвид това, че има различни учебници, а и че ще предлагамe 34 езика, нямаше как да подготвя за всеки език и учебник различна подредба на думите. Така се роди идеята за Платформата за учители. На нея всеки учител има достъп до целия масив от думи на 34 езика и по много лесен и интуитивен начин може да преподреди думите според материалите, по които преподава - урок по урок. Преподавателят генерира QR кодове, които учениците - като сканират от приложението, ще свалят подредбата, направена от техния учител. Тази подредба може да се ползва многократно, клас след клас, докато не се сменят учебните материали. На същия принцип, всеки потребител също може да влезе на платформата и да си направи своя лична подредба на думите, ако примерно училището, което посещава, не ползва нашата платформа.

    Какви са ползите от употребата на Worddio?

    Фокусът ни винаги е бил един – приложение, което помага за обогатяването на речника, и нищо повече. Тотално искаме да се разграничим, че сме приложение за учене на езици, и още повече, че ще научите език за 3 месеца с нашето приложение. Език се учи с учител и ние вярваме в това. Ние сме партньор на езиковите училища, а не техен конкурент.

    Най-големите ползи от Worddio могат да се извлекат, ако приложението се ползва паралелно с езиков курс. Също така много помага и ако искате да не забравяте езика и да поддържате ниво.

    Набира ли приложението популярност?

    Worddio е от година и половина на пазара. Към момента има над 43 000 инсталации от над 170 държави. Това е нормален резултат, предвид че излизаме от тестова фаза на проекта. За това време научихме много от нашите първи потребители и направихме много промени в самото приложение, чисто като потребителско изживяване. Всички положителни отзиви са свързани с метода на учене, а малкото отрицателни - с изживяването в самото приложение. Все пак налагаме тотално различен метод на учене и се радваме, че хората ни харесват, което означава, че вървим в правилната посока.

    Успявате ли да печелите от приложението?

    Не знам да има стартъп, който да е на печалба в първите си месеци на пазара. Ние не сме изключение, но пък преспективите са добри. Worddio има потенциал на полезност в над 90% от държавите по света. В момента сме в етап на търсене на инвеститори, и според бизнес плановете ни между втората и третата година след намирането на инвеститор, ще излезем на самоиздръжка.

    Какви са бъдещите ви планове за развитие на проекта Worddio?

    Плановете ни са да намерим инвеститор максимално бързо. В края на този месец ще посетим подходящо събитие в Марибор, Словения и се надяваме да се открием там с нашия инвеститор. До края на годината искаме да донастроим маркетинговия си подход, като целта ни е да влезем в топ 10 в категория „Образование“ в магазините за приложения (Google play и AppStore) на четири държави. До 3 години искаме да сме в топ 10 в интернет магазините на 20-25 държави, а на петата година планираме да сме в топ 10 в над 40-50 държави.

    дигитален маркетинг Worddio чужд език нови думи

    Оценка на новината

    0