Вместо да се редят на дългите опашки пред магазините, все повече от потребителите използват възможностите на онлайн пазаруването. Walmart заяви, че популярността на услугите за онлайн пазаруване няма да отшуми скоро.
„Смятаме, че това ново поведение на клиентите ще продължи до голяма степен и сме в добра позиция да обслужваме клиентите със стойността и опита, който търсят“, каза главният изпълнителен директор на компанията - Дъг Макмилън.
През третото тримесечие Walmart отчете нетна печалба до 5,14 млрд.долара, или 1,80 долара на акция, от 3,29 млрд.долара, или 1,15 долара на акция, година по-рано.
Общите приходи са нараснали с 5,2% до 134,7 млрд.долара от 128,0 млрд.долара година по-рано, надхвърляйки очакванията на Уолстрийт от 132,2 млрд.долара.
Walmart е един от бенефициентите на тенденциите да "останете у дома по време" на пандемията - тенденция, която продължи и през последното тримесечие.
През следващите месеци Walmart ще се изправи пред нови предизвикателства. Случаите на заболели от коронавирус и хоспитализациите се увеличават в цялата страна по време на празничния сезон на пазаруване.
Walmart заяви, че от събота ще възобнови броенето и ще ограничи броя на клиентите в магазина, за да се увери, че не надвишават ограниченията за капацитет. Някои бакалци, включително Kroger, Wegmans и Publix, възстановиха ограниченията за закупуване на тоалетна хартия, дезинфекциращ спрей и дезинфектант за ръце.
Подобно на други търговци на дребно, Walmart започна празничните си продажби рано поради пандемията и раздели Черния петък на множество магазини и онлайн събития. Магазините му ще бъдат затворени на Деня на благодарността - ден, който беше началото на сезона за пазаруване през предходните години.