Българското розово масло с минимално потребление у нас

Розата е изключителен продукт, който се цени високо в Япония, Франция, САЩ, но не и в България. Всъщност у нас остава само 0,1% от произведеното розово масло, останалата част се изнася за САЩ, Тайван, Япония, Германия, Швейцария, Франция и Китай.

2015г. беше изключително слаба откъм производство на българско розово масло. Реколтата през миналата година е била около 60% от обичайната, като това е най-слабата година от около 30-40 години насам. Това коментира Филип Лисичаров, производител и председател на бизнессдружението „Българско розово масло”.

Той твърди, че делът на сивата продукция при розопроизводството е около 90%, а продуктите на българския пазар с марката на българската роза са 99% чиста химия. Лисичаров коментира още, че в страната ни няма най-елементарни регламенти за контрол на производство и изкупуване.

Розата е изключителен продукт, който се цени високо в Япония, Франция, САЩ, но не и в България. Всъщност у нас остава само 0,1% от произведеното розово масло, останалата част се изнася за САЩ, Тайван, Япония, Германия, Швейцария, Франция и Китай. Освен розово масло, у нас се произвежда и ликьор от рози, който е в списъка на Запазените наименования на традиционни български продукти, но в България, вкусът му не е познат. 

Related posts

Българска следа на тазгодишните награди „Оскар“

33,3% от обученията, организирани от компании в ключови сектори на българския бизнес, са насочени към мениджъри на средно ниво

Първата “Академия за Бизнес Услуги” в страната стартира с пилотен курс в партньорство с Община Бургас

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ