28-годишният Теодор Иванов от Исперих преоборудва стандартни коли, за да ги превърне в природосъобразни електромобили. Идеята на младия изобретател идва, докато работи над дипломната си работа, като студент в Милано. След завръщането си от Италия, Теодор заедно с брат си Антон, модифицирали семейния автомобил, като подменили двигателя му с електромотор. Теодор твърди, че преоборудването е само първата крачка към производството на български електромобили.
„След всички проби и тестове, колата мина пререгистрация в КАТ като електромобил. След това направихме втори автомобил за една фирма. Общо взето има интерес.” – коментира Теодор.
Преоборудваният семеен автомобил, освен природосъобразен е и изключително икономичен, коментират изобретателните братя. Проспособения в електромобил семеен хечбек е на ток и харчи едва 3 лева на 100км. Батерията може да измине до 130км само с едно зареждане, като има възможност и за поставяне на по-голяма. Освен, че електромобилът не отделя никакви вредни емисии, съществува вариант, електричеството да идва от възобновяеми източници. Колата е изключително икономична и разходите по поддръжката на електромобила са много по-ниски.
„Разходът за гориво, масло, ремъци, ролки и филтри е нулев. Освен това пестим и от данък.” – допълва Антон.
Системата за електрическо задвижване разполага с много по-голям ресурс, отколкото самото купе на автомобила. Това означава, че при евентуална смяна на автомобила с друг единственото, което трябва да се направи е оборудването от стария автомобил да бъде преместено в новия. Мечтата на Тодор е до 10 години в Исперих да бъде изграден модерен завод, насочен към иновациите. Предприемчивият българин не спира до тук, а мисли на широко. Той се надява някой ден да бъде изграден български автомобил, който да е разработен у нас и да се произвежда изцяло у нас.
В момента в страната има около 200 електромобила, но Теодор вярва, че съвсем скоро електромобилите ще навлязат в ежедневието ни и ще започнат да се предлагат под наем за придвижване в градска среда, а защо не и за лично ползване.