Българската компания „Дуард”, която се занимава с разработката на игри с добавена реалност, е на път да превземе английския пазар. Продуктът, с който компанията очаква да се наложи във Великобритания, е детската игра с добавена реалност „Червената шапчица”.След успеха си на българския пазар, от компанията решават да преведат играта на английски език и да започнат да я продават във Великобритания.
„Като родител, самият аз исках да създам продукт, който с гордост да покажа на детето си и съм щастлив, че успях да постигна целта си.” – коментира Емил Цветков, един от съоснователите на „Дуард”.
За момента „Дуард” разработва предимно продукти за деца, защото според тях, децата се адаптират най-бързо към технологиите и най-бързо приемат новостите, като добавената реалност.
Основният продукт на компанията е играта „Червената шапчица”, с която ще излязат и във Великобритания. Тя представлява пъзел, който, при сглобяване, оживява на екрана на устройството. Пъзелът се появява под формата на триизмерна картина и се превръща в игра, която съдържа различни мисии и може да бъде гледана от различни ъгли.
В комапанията вече са били инвестирани над 100 хил. лева от частни лица. От „Дуард” обаче, предпочитат да запазят имената им в тайна.
Плановете на компанията са да продължава да развива приложения с добавена реалност и с напредването на технологиите, да се насочи и към други възрастови групи и сфери, различни от създаването на игри.
Освен във Великобритания, от „Дуард” се надяват да успят да стъпят и на пазара в САЩ. „У нас, пазарът за подобни продукти е малък и се изчерпахме бързо” – коментира Цветков.
В момента, компанията разработва авторска игра с добавена реалност, която ще бъде коренно различна от „Червената шапчица” и ще бъде насочена към тийнейджърите. Очаква се новата игра да излезе до края на годината и да пожъне същия успех, както предната.