Hand made-a продължава да навлиза в живота ни със скоростни темпове и това доказва един пловдивски предприемач, който изработва кожени обувки, колани, чанти и различни аксесоари.
Интереса на Христо Войводов започва преди години, когато събира изрезките, които един майстор кожар изхвърля пред ателието си. Той ги зашива едно за друго и от там се заражда идеята за бизнес с кожени изделия.
В началото започва да изработва малки кожени изделия – портфейли, чантички, колани ключодържатели и гривни. След време минава на по-високо ниво и започва да изработва дамски сандали. През 2014г. допълва портфолиото си с изработка на мъжки обувки. От тогава Войводов има и чираци, като един от най-младите и амбицирани чираци е Денис Веисалов, който все още е ученик и всеки ден след училище, посещава ателието на младия кожар, за да се учи на занаята.
Бизнесът на Христо процъфтява и днес той се занимава основно с две направления – обувки и аксесоари. От скоро обувките му са изцяло изработени от него и чираците му – започнали са да изработват подметките им и качеството им се е повишило. Аксесоарите, които предлага се купуват предимно в онлайн магазина на фирмата му и най-много поръчки се получават от САЩ и Западна Европа, където се търсят уникални кожени изделия, като калъфи за таблети и визитници.
Христо споделя, че чужденците много харесват обувките му и 4 от 6 продадени чифта обувки са на чуждестранни туристи. „Не знам как разбират за нас и ни намират, но има много чужденци“ – коментира той.
В момента Войводов има екип от 6 души, а три ателиета в Пловдив работят, като подизпълнители за различните му продукти. Той има собствено ателие в занаятчийския район на Пловдив „Капана“, но споделя, че онлайн продажбите му са по-силни отколкото „живите“.
През миналата година, Христо посещава дизайнерското изложение Who’s Next в Париж и продуктите му предизвикват небивал интерес. В момента той „прави следващата крачка“ и води разговори с търговци от Италия, които имат интерес да продават обувките му.
Мечтата на младия предприемач е да има затворен производствен цикъл. Идеята му е да раздели линиите на две – бутиково производство и ежедневни модели, като и в двата вида се запазва ръчният труд.