Какво ще правите, ако Вашия бизнес спре да печели за няколко седмици? Много от собствениците на малък бизнес не могат да отговорят на този въпрос, особено когато става дума за традиционните сезонни отрасли като ресторанти и заведения по морето или планината, къщи за гости и търговия на дребно (сергии).
Всеки бизнес има и „добри“ и „лоши“ месеци, като повечето от сезонните предприятия разчитат изцяло на „силните“ месеци, за да могат да изкарат остатъка от годината.
Ето четири съвета, за това как да се управлява сезонните продажби:
- Заложете на непълно работно време
На никой работодател не му се иска да наема служители на непълен работен ден, и то временно. Но имайте предвид, че когато имате сезонен бизнес, е по-добре да имате повече на брой служители (заради непълното работно време), отколкото по-малко, защото в търговията и ресторантьорството трябва да се работи на бързи обороти. Именно затова Ви трябват бързи и енергични хора на половин работен ден, за да не се преуморяват.
- Помислете за промяна на работните часове, при необходимост
Колкото и нелогично да звучи, този съвет правилен и изключително важен. Ако днес Вашето заведение за бързо хранене е продало само 5 банички, и то защото е било отворено чак от 9 часа, то значи трябва да наместите часовете, така че да печелите.
- Спестяване
Изключително трудно е за едно сезонно предприятие да спестява за „черните дни“. Но се налага. Именно затова трябва да се опитате да генерирате колкото се може по-голяма печалба, която да ви стигне до другия сезон.
- Генерирайте допълнителни източници на приходи
Този съвет е пряко свързан с предходния. За да успее Вашия бизнес, трябва да си намерите алтернативни източници на приходи. Само един пример: останали са Ви бански костюми и сандали от лятната колекция в магазина, които съвсем спокойно може да продавате онлайн! По този начин увеличавате печалбата!