Още от първите години на нашия живот, ние се научаваме какво е провал. Изпитват ни в училище, състезаваме се с връстниците си в дадени игри и така бързо разбираме какво е да печелим и губим.
В зряла възраст е изключително важно да сме се научили да губим и да не приемаме провала, а да продължаваме да се борим. Провалът не е персонална характеристика, а е възможност да научите нещо ново. Успехът обаче, също може да ни възпре да учим нови неща. Както провалът сам по себе си не ни прави неудачници, така и успехът не ни прави задължително победители.
Бизнес лидерите трябва да умеят да превръщат грешната стъпка в нова възможност. Естествено, никога не трябва да толерираме, когато екипа, който управляваме прави грешки, но и строгото държание няма да помогне.
Тези няколко съвета ще ви научат как служителите могат да поемат някаква отговорност, без да бъдат обвинявани за грешките, които са допуснали:
1. Андрю Брокенбуш, Beefy Marketing
„За преодоляването на една грешка е изключително важно, да човек да направи така, че тя повече да не бъде повтаряна. Провалите в живота те учат на много неща и едно от тях е именно това – да не повтаряш грешката, която вече си допуснал.“
2. Джоузеф Шумахер, Goddard Systems
„Ако по време на работа нещо се обърка е изключително важно да покажете на хората, какво всъщност е то, как точно се е случило, как грешката ще бъде поправена и т.н. Така служителите ще имат възможност да дадат своите идеи и да се включат в процеса.“
3. Дейв Финочино, Bleacher Report
Дейв Фоночино споделя, че прави грешки постоянно, но това не му пречи да говори за тях открито и да ги споделя с хората от компанията. Така всички служители се чувстват спокойни в работната обстановка и разчитат на другите от екипа.
4. Джоф Вуу
„Животът е кратък и не може да се учим само от собствените си грешки. Търсенето на всякаква информация би ни помогнало да се учим и от грешките на другите и така да е развиваме много по-бързо.“
5. Пийт Христотулу, Marchex
„Търсенето на обратна връзка е много важно, не само от екипа, но и от клиентите. Всяка една информация, която достига до вас ще ви накара да се мобилизирате и да се опитате да направите нещатата по-добре.“