Повечето хора се стремят към заемането на ръководна позиция. За да управляваш хора, обаче са нужни много качества, дисциплина и упорит труд.
Всеки нов мениджър трябва да погледне към повишението, не само като стъпка нагоре, но и като на една огромна отговорност. По-високата позиция означава, че от теб зависят много хора и цялото бъдеще и имидж на компанията. Първо трябва да придобиев умението да се учиш в крачка и да се нагаждаш според екипа, а след това трябва да впрегнеш всичките си усилия да НЕ допускаш тези грешки:
Не търсиш помощ
За да бъдеш добър в това, което правиш трябва непрестанно да учиш. Не се страхувай да попиташ за помощ, когато изпаднеш в затруднена ситуация. Когато стигнеш до някакво решение, сподели го и с екипа си. Накарай ги да ти имат доверие и да не страхуват да изразяват своето мнение. Така винаги ще получаваш по няколко добри идеи и заедно ще стигнете до най-доброто решение.
Не казваш „Не”
В едната крайност стои много лошият шеф, който винаги казва „не”, а в другата крайност стои друг лош шеф, който винаги иска да угоди на екипа си и никога не отказва. Трябва да научиш къде е златната среда. Подборът на проекти е част от стратегията за успешното управление на компанията. Като шеф ти си човекът, който трябва да вземе адекватно решение – дали един проект си заслужава и коя задача трябва да бъде изпълнена приоритетно.
Не наблюдаваш служителите си
Ако вече си спечелил доверието на служителите си, то със сигурност те са идвали при теб да споделят свои наблюдения и притеснения. Ако е така имай предвид, че думите не винаги успяват да изкажат истинското мнение на служителя. Научи се да наблюдаваш жестовете и поведението на хората от екипа си. С времето ще успееш да научиш неща, които те интересуват без да е нужно да питаш за тях.
Не гледаш в перспектива
Разбира се, че всеки шеф иска екипът му да работи добре. Това стои в основата на перфектно свършената работа, но не винаги е най-важното. Ако се съсредоточиш само върху функционалността на екипа си ще загубиш представа за цялостната работа на компанията. Един добър шеф трябва да умее да организира едновременно работните процеси, както в близкия до него екип, така и в цялата компания.
Четири грешки, които всеки нов шеф допуска
Повечето хора се стремят към заемането на ръководна позиция. За да управляваш хора, обаче са нужни много качества, дисциплина и упорит труд.