8 стъпки към създаването на успешен бизнес план

Всеки, който вече е създал успешен бизнес знае, че добрият бизнес план стои в основата му.

Всеки, който вече е създал успешен бизнес знае, че добрият бизнес план стои в основата му. Бизнесът не е излизане в петък вечер и той изисква подготовка и планиране на всяка една стъпка, с цел да се минимализира евентуален риск.

Независимо дали управлявате голямо заведение в центъра на града или магазин за сувенири ще Ви се наложи да планирате процесите поне в краткосрочен план. Преди да започнете да изготвяте бизнес плана си, трябва да сте наясно с няколко неща:

1. В хода на действие може да се наложи да промените бизнес плана си. Затова се опитайте да го направите максимално гъвкав.

2. За да бъде приложим и в последствие да донесе успех, бизнес планът трябва да бъде изготвен от целия екип.

Предлагаме да се запознаете и с няколко препоръчителни стъпки за подготвяне на плана. Те не са задължителни, но са една добра основа.

1. Организация на процеса
*Сформирайте екип, който да отговаря за изготвянето.
*Определете точно какво искате да постигнете с бизнес плана и какъв е неговия обем.
*Определете си срок за изпълнение.
*Разпределето отговорнистите.
*Ако е необходимо изгответе индивидуален план за работа и изпълнение на целите.
И последно – опитайте да ръководите целия процес на работа. Правете съвещания и оперативки и всеки ден искайте отчет за свършената дейност.

2. Оценка (на външните фактори)
Преди да започнете направете оценка на икономическата среда, както на компанията, така и на общата икономика в страната. Някои фактори задължително трябва да вземете предвид:
*Конкуренцията
*Общите тенденции в развитието на икономиката
*Клиенти и партньори, от гледна точка влиянието им върху общите резултати на предприятието.

3. Оценка (на вътрешните фактори)
Преценете силните и слабите страни на работата в компанията. Така ще успеете да направите обективна оценка на състоянието. Вземете предвид:
*състояние на основните дейности (финанси, маркетинг, персонал, продажби и др.)
*дългосрочни и краткосрочни цели; стратегия
*управленски екип

4. Анализ
Направете анализ на настоящата стратегия и краткосрочните и дългосрочни цели. Оценете ги според външноикономическата среда.

5. Стратегия
Създайте нова стратегия, която да Ви помогне да достигнете краткосрочните и дългосрочните си цели.

6. Планиране
Превърнете стратегията в специфичен план и се погрижете той да бъде изпълнен.

7. Бюджет
Определянето на бюджет е една от най-важните стъпки. Вземете предвид всички разходи за осъществяването на бизнес плана.

8. Сглобяване
Бизнесът планът трябва да е написан по възможно най-простия начин. Не позлвайте сложни термини, които може да останат неразбрани от екипа. Информирайте всички членове на компанията как тяхната дейност допринася за изпълнението на плана. Най-важната стъпка си остава мотивацията.

 

Related posts

Съвети за успешни инвестиции: Как да изградите финансова стабилност и сигурност

Ето в кои токени не бива да инвестирате през октомври: съвети на криптоанализаторите

Как да защитите спестяванията си, докато инфлацията расте

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ