Новини от България
и Света

Какво да правим при закъснял или отменен полет?

От специализирания сайт Avioclaim.com предоставят актуална информация за закъснели полети, както и за правата на потърпевшите
Какво да правим при закъснял или отменен полет?
Facebook
Email

От специализирания сайт Avioclaim.com предоставят актуална информация за закъснели полети, както и за правата на потърпевшите

Какви са възможностите за търсене на компенсация и за защита на правата на пътниците в ситуация на отменен полет? Тези въпроси в последно време възникват все по-често, с увеличаването на достъпността на самолетните пътувания.

Закъснението или отмяната на полет са доста неприятни за всеки клиент на въздушния транспорт, особено ако с тях са свързани финансови загуби, провалени ваканции или бизнес срещи. Какво да правим ако попаднем в такава ситуация и как да защитим правата си – ето какво съветват специалистите от сайта Avioclaim.com, в който се публикува актуална информация за закъснели полети, както и за правата на потърпевшите.

Права на пътниците при закъснял полет

Съгласно Регламент 261/2004 всички пътници, които отпътуват от летище в Европейския съюз, както и пътници, които пристигат на летище в ЕС, имат определени права, когато авиопревозвачът е изпълнил некоректно задължението си за превоз.
Ако се очаква планираният полет да излети със закъснение от над 2 часа, авиокомпанията е длъжна да осигури на пътниците храни, напитки, достъп до телефонни обаждания и имейли. Важно е пътуващите да пазят касовите бележки за всички разходи, които правят по време на престоя.

Когато полетът е пристигнал с над 3 часа закъснение в крайната си дестинация авиокомпанията дължи на пътниците си обезщетение в размер от 250 до 600 евро, но само ако закъснението е по вина на авиокомпанията (например технически проблем). При наличие на извънредно лошо време, стачки на персонала или поява на риск за сигурността на пътниците, авиокомпанията не дължи обезщетение за закъснелия полет.

Права на пътниците при отмяна на полет

В случай, че полетът е отменен, пътникът има законното право да получи пълно възстановяване на средствата, включително и за заплатени други полети от авиокомпанията, които няма да използва в една и съща резервация, като например полет за връщане. Друг вариант, който авиокомпанията може да предложи, е замяна с алтернативен полет. В случай че не иска замяна, пътникът има право на полет до летището, от което е тръгнал първоначално.

Отделно пътниците имат право на обезщетение за отменения полет. Авиокомпанията може да откаже изплащане на обезщетение, ако е уведомила пътниците за отмяната поне 14 дни преди датата на отпътуване, както и ако отмяната се дължи на извънредни обстоятелства. Подобно и на закъснелия полет, дължимото обезщетение е от 250 до 600 евро, като то се определя в зависимост от разстоянието, което даден полет трябва да измине.

Контакти и информация

Вашите новини от света на бизнеса, икономиката и технологиите.

Дизайн и изработка от WWW.IDEOWEB.BG Ideoweb - дизайн на уебсайт

Сайтът е част от ИДЕО ГРУП Girl in a jacket

businessnews.bg използва "бисквитки" (cookies), за да подобрим Вашето изживяване в уебсайта. При продължаване на използването на нашият уебсайт Вие се съгласявате с тях! ПРИЕМАМ ПРОЧЕТИ ПОВЕЧЕ

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00

Използвате Adblock

Молим Ви да изключите Вашият Adblock - така помагате за развитието на нашият уебсайт. Благодаря!