Българският стартъп Drooble иска да стане най-голямата социална платформа за музика. Очаква се сайтът да бъде пуснат до средата на януари 2016 година, но вече има няколко хиляди потребители от цял свят. Идеята е проектът да бъде глобално онлайн място за споделяне, разпространение и монетизиране на музикално знание и култура.
Стартиращата компания е привлякла интереса на американския фонд за рисков капитал Technology Crossover Ventures, който е базиран в Пало Алто. Обаче тя ще продължи да разчита на собствено финансиране, а на по-късен етап очаква да получи дори по-добро инвестиционно предложение.
Платформата Drooble е много посещавана от музикалните фенове, защото предлага различни инструменти, за да подпомага развитието на музиканти. Сред функциите на платформата е и възможността музикантите да дават и взимат уроци, както и да създават свои уебстраници. Създателите на Drooble работят и по една друга функция на сайта – споделено финансиране за банди. Идеята е всеки артист да събира средства от феновете, за да изразява творчеството си. Сред потенциалните функции на сайта ще бъде и Drooble радио, което ще излъчва песните на регистриралите се. Целта е, да се достигне по-голяма аудитория.
Услугите в сайта са напълно безплатни за потребителите. Въпреки това, компанията си поставя за цел никога да няма реклами и да не продава данните на потребителите.
Стартъпът е основан преди 2 години от Мелина Крумова, проектирала Rock School. В екипа на основателите са и създателите на компанията за онлайн кредити „Кредисимо“ и създателят на проекта за българска IP-телевизия в Америка Васил Петров.
Drooble започва със собствено финансиране от 500 хил. долара от предишни успешни сделки на основателите. За в бъдеще стартъпът планира да привлече външна инвестиция. Това ще стане, когато платформата достигне до музикантите от англоговорящите държави, което е първата стъпка в плана за глобално присъствие.