Подадено е заявление за планиране на голяма нова гигафабрика в централна Англия, като тези, които стоят зад проекта, твърдят, че може да генерира 6000 работни места и още десетки хиляди по веригата на доставки.
Предложенията за фабриката са представени от градския съвет на Ковънтри и летище Ковънтри, които действат като партньори в съвместни предприятия.
Така наречените гигафабрики са съоръжения, които масово произвеждат батерии за електрически превозни средства.
Ако бъде построено, съоръжението ще се намира на летище Ковънтри и ще се фокусира както върху производството, така и върху рециклирането на батерии за електрически превозни средства. Покривайки площ до 5,7 милиона квадратни метра, идеята е тя да се захранва със 100% зелена енергия. Предложенията за проекта първоначално бяха разкрити още през февруари.
Ковънтри се намира в Западен Мидландс, част от Англия, известна с дългогодишната си връзка с производството на превозни средства.
„Изключително важно е Западен Мидландс да осигури Gigafactory, както за бъдещето на автомобилната индустрия в нашия регион, така и за огромните икономически ползи и ползи от работата, които би донесла, както и за бъдещето на нашата планета“, сподели Анди Стрийт, кмет на Западен Мидландс.
Стрийт продължи да описва региона като вече дом на „най-големия производител на автомобили в страната, най-големият изследователски център по рода си в Европа, единственият център за индустриализация на батерии в Обединеното кралство и водеща в света верига за доставки“. Той добави, че гигафабриката е „естествената следваща стъпка за автомобилната сърцевина на Обединеното кралство“.
Решение относно заявлението за планиране на гигафабриката в Ковънтри ще бъде взето от окръжния съвет на Уорик и градския съвет на Ковънтри по-късно през годината.
Транспортът с ниски и нулеви емисии се счита за ключов инструмент за големите икономики, които се опитват да намалят своя отпечатък върху околната среда и да намалят замърсяването на въздуха. Правителството на Великобритания, например, планира да спре продажбата на нови дизелови и бензинови коли и микробуси до 2030 г. и да изисква от 2035 г. всички нови автомобили и микробуси да имат нулеви емисии на изпускателната тръба.
На други места Европейската комисия, изпълнителният орган на ЕС, се стреми към 100% намаляване на емисиите на CO2 от леки и лекотоварни автомобили до 2035 г.
За да бъдат постигнати тези цели, през следващите години ще са необходими достатъчна инфраструктура за зареждане и капацитет за производство на батерии. По отношение на батерията се сключват големи сделки за увеличаване на производствения капацитет в Европа. Според неотдавнашен брифинг на кампанията на група „Транспорт и околна среда“, от май 2021 г. в ЕС и Великобритания се изграждат или се планират 38 гигафабрики за акумулаторни клетки. Т
Tesla например разработва редица гигафабрики, включително една в Германия, докато други големи автомобилни компании също започват да играят в този сектор. През юни Renault заяви, че е подписал две основни партньорства, свързани с проектирането и производството на батерии за електрически превозни средства. Същия месец Nissan разкри планове за изграждане на гигафабрика за £ 1 млрд. (1,38 млрд.долара) в Съндърланд, североизточна Англия.
Още през март Volkswagen обяви, че цели да създаде няколко гигафабрики в Европа до края на десетилетието. Изпълнителният директор на компанията Хърбърт Дийс, подчерта колко важно ще бъде производството на батерии през следващите години.