Шведският производител на батерии Northvolt обяви, че е произвел първата си литиево-йонна батерия във фабриката си във Вестерос, спазвайки крайния срок за започване на производството в завода преди края на 2021 г.
Northvolt, която се конкурира с отдела за производство на батерии на Tesla и беше оценена на 12 милиарда долара от инвеститорите през юни, заяви, че това е първата батерия от този вид, която е напълно проектирана, разработена и сглобена от местна европейска компания за батерии.
Батерийната клетка слезе от производствената линия във вторник, казаха от Northvolt.
„Разбира се, тази първа клетка е само началото“, сподели в изявление Питър Карлсон, главен изпълнителен директор и съосновател на Northvolt. „През следващите години с нетърпение очакваме Northvolt Ett да разшири значително производствения си капацитет, за да даде възможност за европейския преход към чиста енергия.“
По-голямата част от батериите за електрически автомобили в света в момента се произвеждат в САЩ и Азия, но Northvolt се надява да промени това. Въпреки че е на по-малко от шест години, Northvolt е подписала договори на стойност над 30 милиарда долара с клиенти, включително производителите на автомобили BMW, Volkswagen, Volvo и Polestar.
От Northvolt отбелязаха, че търговските доставки ще започнат през 2022 г., като добави, че производственият капацитет ще се увеличи до 60 гигаватчаса през следващите години, което е достатъчно за доставка на батерии за около 1 милион електрически превозни средства.
Компанията е събрала над 6,5 милиарда долара от множество инвеститори, за да й помогне да разшири дейността си. Последният кръг на финансиране, най-големият досега на Northvolt, беше съвместно ръководен от Goldman Sachs и VW заедно с нови инвеститори, включително шведски пенсионни фондове AP1, AP2, AP3, AP4 и канадския доставчик на пенсии OMERS.