Сайтовете за електронна търговия, управлявани от китайската Tencent и Alibaba Group, бяха включени в последния списък на американското правителство с "печално известни пазари" на предприятия, за които се твърди, че продават или улесняват продажбата на фалшиви стоки.
Списъкът идентифицира 42 онлайн пазара и 35 физически пазара, за които се съобщава, че участват или улесняват значително фалшифициране на търговски марки или пиратство на авторски права.
„Това включва идентифициране за първи път на AliExpress и екосистемата за електронна търговия WeChat, два значими базирани в Китай онлайн пазара, които според съобщенията улесняват значително фалшифициране на търговски марки“, се казва в изявление на United States Trade Representative (USTR).
Базираните в Китай онлайн пазари Baidu Wangpan, DHGate, Pinduoduo и Taobao също продължават да бъдат част от списъка, заедно с девет физически пазара, разположени в Китай, „които са известни с производството, разпространението и продажбата на фалшиви стоки“, добавиха още от United States Trade Representative (USTR).
Списъкът подчертава онлайн и физически пазари, за които се съобщава, че участват или улесняват значително фалшифициране на търговски марки или пиратство на авторски права. Alibaba заяви, че ще продължи да работи с правителствените агенции за справяне с опасенията относно защитата на интелектуалната собственост в своите платформи.
Промишлени органи като Американската асоциация за облекло и обувки (AAFA) и Асоциацията на киното приветстваха публикуването на доклада от USTR. С
САЩ и Китай са ангажирани в търговско напрежение от години по въпроси като тарифи, технологии и интелектуална собственост, наред с други.